کد خبر: 974386
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
رقابت سپاهان و تراکتور در لیگ برتر ادامه دارد
آبی‌های پایتخت به دنبال کسب دومین پیروزی متوالی خود در این فصل لیگ برتر هستند. رقابت‌های هفته هفتم امروز به پایان می‌رسد و حساس‌ترین دیدار را هم استقلال و سایپا برگزار می‌کنند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ضمن اینکه سپاهان نیز در بازی خارج از خانه خود برابر گل‌گهر به تداوم صدرنشینی می‌اندیشد و تراکتورسازی هم در زمین نساجی هر ۳ امتیاز بازی را می‌خواهد تا در صورت لغزش تیم اصفهانی صدر را در اختیار بگیرد.

میزبانی در آزادی
سایپا در حالی میزبان استقلال است که این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ ورزشگاه‌های دستگردی، تختی، شهدای قدس و انقلاب کرج هیچ‌کدام مورد تأیید سازمان لیگ قرار نگرفت تا تیم خودروساز مجبور شود در آزادی از آبی‌ها پذیرایی کند. تیم استراماچونی شرایط خوبی برای رویارویی با سایپا دارد؛ آبی‌ها فجر سپاسی را در وقت‌های اضافی شکست دادند و به یک‌چهارم نهایی جام حذفی صعود کردند، ولی سایپا برخلاف استقلال مغلوب شهرداری بوشهر شد و از جام حذفی کنار رفت. استقلال در لیگ اولین بردش را مقابل گل‌گهر دشت کرد تا با ۶‌امتیازی که کسب کرده رتبه‌ای بهتر از یازدهمی در اختیار نداشته باشد. آبی‌ها در این فصل هم ضعف گلزنی داشته‌اند و هم مشکلات دفاعی. ضمن اینکه سرمربی ایتالیایی تا اینجا نتوانسته انتظارات را برآورده کند. واکنش استراماچونی به علی دشتی بازیکن معترض و کنار گذاشتن او از تیم جدیدترین حاشیه آبی‌ها قبل از رویارویی با سایپاست. رفع مصدومیت دیاباته مهاجم سیه‌چرده خبر خوبی برای استقلال است. در سوی دیگر تیم ابراهیم صادقی دو بازی آخر خود را (جام حذفی و لیگ) با شکست پشت سر گذاشته است. با وجود این سایپا با یک امتیاز بیشتر دو پله بالاتر استقلال قرار دارد.

شرایط سخت
سرمربی استقلال مصاف با سایپا را برای تیمش دشوار خواند. آندره استراماچونی در نشست خبری قبل از بازی به خستگی بازیکنانش اشاره کرد: «این بازی قطعاً سخت خواهد بود. این مسئله دلایل مختلفی دارد؛ دلیل اول اینکه ما انرژی زیادی را در مسابقات حذفی گذاشتیم و فشاری که تحمل کردیم، علاوه بر فشار فیزیکی، فشار روانی هم برای ما به همراه داشت. این لیگ برای ما خیلی سخت شده، چون سخت است چند بازیکن را در همه بازی‌ها داشته باشم. یکی دیگر از دلایل سخت بودن این بازی استراحت بیشتر تیم سایپاست. همانطور که گفتم این بازی برای ما سخت خواهد بود، به دلایل مختلف و من برای این بازی نگرانی‌های خودم را دارم. به همین دلیل به بازیکنانم گفتم که برای ما مهم است به روند که در پیش گرفته‌ایم، ادامه دهیم. تیم ما با یک سیستم خیلی مشخص بازی می‌کند. این را می‌دانم که اگر یک سیستم جدید را بخواهید اجرا کنید، زمانبر خواهد بود. باید بازیکنان تمام‌کننده‌ای داشته باشید که بتوانند در این سیستم گلزنی کنند.»

صادقی، سرمربی سایپا برخلاف انتظار‌ها از بازی تیمش در آزادی ابراز نارضایتی نکرد: «تیم ما انگیزه زیادی برای بازی کردن مقابل استقلال دارد. درست است که آن‌ها فصل را خوب شروع نکرده‌اند، ولی استقلال تیم خوبی است و ما باید در مصاف با آن‌ها تلاش زیادی کنیم. این تیم در خط هافبک بازیکنان خوبی دارد که سعی می‌کنیم آن‌ها را به خوبی مهار کنیم. اگر خیلی به تیم حریف توجه کنید از برنامه‌های تیم خودتان جا می‌مانید.»

سایر بازی‌ها
تیم امیر قلعه‌نویی برای حفظ صدرنشینی روی هر ۳ امتیاز دیدار با گل‌گهر حساب ویژه باز کرده است. این بازی در سیرجان برگزار می‌شود و طلایی‌پوشان از شروع فصل تاکنون طعم باخت را نچشیده‌اند و هر سه بازی آخرشان را نیز با پیروزی به پایان رسانده‌اند. برای ژنرال پیروزی بر تیم سیرجانی از هر چیزی مهم‌تر است و با توجه به شرایطی که گل‌گهر دارد رسیدن به این هدف برای سپاهان دشوار به نظر نمی‌رسد. گل‌گهر رده پانزدهمی یکی از تیم‌های بدون برد این فصل لیگ برتر به شمار می‌رود و مجید جلالی به‌تازگی هدایت این تیم را برعهده گرفته است. در دیگر بازی نساجی میزبان تراکتورسازی است؛ پرشور‌ها به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم ایستاده‌اند و مصطفی دنیزلی امیدوار است تیمش دست پر از شمال خارج شود. تراکتور هم مثل سپاهان بدون گل خورده فعلاً بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. ذوب‌آهن در اصفهان میزبان شهرخودرو است؛ تیم علیرضا منصوریان اصلاً اوضاع خوبی ندارد و با ۴ امتیاز در رده چهاردهم جدول ایستاده است. در آخرین بازی هم نفت مسجدسلیمان از شاهین بوشهر پذیرایی می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار