کد خبر: 973588
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
شهردار منطقه ۸ تبریز طی یک مصاحبه رادیویی خبر داد؛
شهردار منطقه ۸ در استودیو شهر حاضر شده و در مصاحبه رادیویی از اجرای پروژه‌های خاص برای شکوفایی منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خبر دادند.
شهردار منطقه 8 در استودیو شهر حاضر شده و در مصاحبه رادیویی از اجرای پروژه های خاص برای شکوفایی منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خبر دادند.
مدبر در این مصاحبه به اقدامات توسعه پیاده محوری منطقه هشت اشاره نموده و گفت:در حال حاضر در کل شهر‌های تاریخی دنیا توجه ویژه‌ای به انسان محور نمودن معابر تاریخی دارند که ما نیز برآنیم در این راستا اقدامات مناسب و ارزشمندی انجام دهیم که  از جمله آن‌ها میتوان به توسعه معابرپیاده راهی درفاز دو مقصودیه، کوی صدر، تربیت قدیم، تعریض پیاده رو‌های بازار، تداوم کفسازی‌ها در باشماقچی بازار و پامیقچی بازار، خیابان شفاعیه و ...  اشاره نمود.
شهردار منطقه هشت در ادامه از منطقه هشت شهرداری تبریز به عنوان قلب تپنده تبریز یاد کرده و گفت:محدوده منطقه تاریخی فرهنگی تبریز کوچک‌ترین منطقه شهرداری تبریز میباشد، ولی در عین حال بیشترین خدمات رسانی را به شهروندان و گردشگران گرامی ارائه میدهد.
مدبر افزود: بافت تاریخی منطقه هشت تبریز بدلیل وجود بازار تبریز ومساجد و خانه‌های تاریخی و صد‌ها  اثر ارزشمند تاریخی دیگر، به عنوان قلب تپنده تبریز قلمداد میگردد  که برای  شکوفایی این منطقه باید توجه ویژه‌ای به این محدوده داشته باشیم.
مدبر در این مصاحبه با اشاره به ایجاد فضای سبز و فضای باز شهری  در محل بلوک D۱ پروژه کبود، این پروژه را جزو برنامه‌های آتی منطقه هشت اعلام نموده و گفت: طبق توافقات انجام شده با سازمان مسکن و شهرسازی، با تبدیل وضعیت بلوک دی یک پروژه کبود به فضای سبزو فضای باز شهری، شاهد ایجاد یک پلازای شهری خاص در ورودی اصلی گوی مسجد (مسجد کبود) به طرف خیابان بهادری خواهیم بود که بر توسعه گردشگری فیروزه جهان اسلام خواهد افزود.
شهردار منطقه هشت همچنین از برقراری تور‌های گردشگری بازار و منطقه تاریخی فرهنگی تبریز ویژه مسافران عزیز و شهروندان گرامی، به منظور شناساندن و معرفی اماکن تاریخی تبریز در  طی روز‌های آتی خبر داد.
 در پایان شهردار منطقه ۸ ضمن قدردانی ویژه از حمایت‌های شهردار محترم تبریز و نیز پیگیری‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر در راستای پیشبرد اهداف تعیین شده در این منطقه، از مجریان  محترم برنامه و شهروندان عزیز تشکر نمودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر