کد خبر: 973561
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کامبک لاجوردی‌پوشان مقابل ایران
سرمربی تیم ملی والیبال پس از ششمین باخت تنها به سخت بودن بازی با ایتالیا اشاره کرد. باخت به لاجوردی‌پوشان و عملکرد خوب بازیکنان حریف باعث شد ایگور کولاکوویچ بابت این برد به آن‌ها تبریک بگوید
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین: ملی‌پوشان والیبال بازی برده مقابل ایتالیا را با یک شکست دیگر به پایان رساندند. دهمین دیدار تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام جهانی مقابل ایتالیا برگزار شد و در روزی که تصور می‌شد یک پیروزی شیرین برای والیبال کشورمان به ثبت برسد، شاگردان کولاکوویچ در نهایت ۳ بر ۲ مقابل لاجوردی‌پوشان تسلیم شدند.

پراشتباه و بی‌برنامه
دو ست ابتدایی بازی، ملی‌پوشان با تمام قوا حملات ایتالیا را خنثی کردند و تا آخرین ثانیه دست از تلاش برنداشتند تا جایی که به ترتیب با امتیاز‌های ۲۶- ۲۴ و ۲۹ -۲۷ از حریف ۲ بر صفر پیش افتادند. جنگندگی بازیکنان به حدی بود که انتظار می‌رفت در ادامه بردی مقتدرانه در برابر لاجوردی‌پوشان رقم بخورد، اما درست از همین‌جا بود که روند بازی به سود ایتالیا تغییر کرد و شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد. اشتباهات پرتعداد، خستگی مفرط بازیکنان و همچنین بی‌برنامگی موجب شد امتیاز‌ها یکی پس از دیگری از دست برود و ایتالیا کامبکی شیرین را تجربه کند. این تیم در سه ست متوالی و با امتیاز‌های ۳۰- ۲۸، ۲۵ -۱۷ و ۱۵ – ۱۳ نتیجه را به سود خود خاتمه داد. میلاد عبادی‌پور به تنهایی ۲۳ امتیاز برای تیم ملی کسب کرد. این ششمین باخت شاگردان کولاکوویچ در جام جهانی بود و پس از بازی‌های دیروز تیم ملی کشورمان در رده هفتم باقی ماند. امیرحسین اسفندیار، دریافت‌کننده تیم ملی نیز در این بازی به شدت از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد تا اتفاقات تلخ بازی با ایتالیا تکمیل شود.

بازی سخت
سرمربی تیم ملی والیبال پس از ششمین باخت تنها به سخت بودن بازی با ایتالیا اشاره کرد. باخت به لاجوردی‌پوشان و عملکرد خوب بازیکنان حریف باعث شد ایگور کولاکوویچ بابت این برد به آن‌ها تبریک بگوید: «به تیم ایتالیا به خاطر این پیروزی تبریک می‌گویم. بازی بسیار سختی بود. شاید ایتالیا شایسته پیروزی در ست اول بود، ولی ما هم یقیناً شایستگی پیروزی در ست سوم را داشتیم. در مجموع بازی سختی بود که پایان دراماتیکی داشت. باید به همکار ایتالیایی خودم بابت این پیروزی تبریک بگویم.»

خسته‌تر از همیشه
کاپیتان تیم ملی هم خستگی را عامل باخت تیم عنوان کرد. سعید معروف که بیشتر دقایق بازی در زمین حضور داشت در خصوص بدشانسی تیم ملی در مصاف با ایتالیا گفت: «فکر می‌کنم هر تماشاگری که در سالن بود از دیدن این بازی لذت برد، چون دو تیم برای هر امتیاز جنگیدند. روز عجیبی در ورزش ما بود، چراکه ایتالیا در ست دوم، شانس پیروز شدن را داشت، ولی این شانس را از دست داد و ما نیز در ست سوم می‌توانستیم برنده شویم و بازی را به سود خود تمام کنیم، اما این اتفاق نیفتاد.»

معروف معتقد است بازیکنان دو تیم تا آخرین لحظه با هم مبارزه کردند و ملی‌پوشان ایران به شدت خسته بودند: «ایتالیا بعد از ست دوم، شروع به زدن سرویس‌های قدرتمندی کرد و دریافت‌های بهتری نسبت به ست‌های اول و دوم داشت. چیز دیگری برای گفتن نیست، جز اینکه مبارزه خوبی را شاهد بودیم. معروف در پایان گفت: «دیدار با ایتالیا، دهمین بازی ما در جام جهانی بود. خیلی خسته هستیم و بازیکنان زیادی هم روی نیمکت ما نیستند که به تیم کمک کنند. برایمان مهم بود که با تمام توان تلاش کنیم. ما برای پیروز شدن به اندازه کافی خوش‌شانس نبودیم، ولی از تلاش خود راضی هستیم.»

برد عجیب
جانلورنزو بلنجینی، سرمربی ایتالیا غلبه بر ایران را عجیب خواند: «از پیروزی در این بازی خیلی خوشحالم. بازی بسیار سخت و در عین حال کمی عجیب بود. ما در ست‌های اول و دوم، شانس پیروزی را داشتیم، ولی ایران با ارائه یک بازی برتر در تمام زمینه‌ها برنده شد. در ست سوم به نظر می‌رسید که شانس کمی برای پیروز شدن داریم، ولی در نهایت برنده شدیم که البته کمی عجیب بود. در ست چهارم هر دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند و شاهد حمله و دفاع متوالی از سوی بازیکنان بودیم. ما توانستیم بازی را به ست پنجم بکشیم و در نهایت برنده شدیم.»

دیک کوی، ملی‌پوش ایتالیا نیز از عملکرد بازیکنان کشورمان تمجید کرد و مصاف با ایران را بهترین بازی ایتالیا در جام جهانی دانست: «این بهترین بازی ما در جام جهانی ۲۰۱۹ بود و تمام بازیکنان برای پیروز شدن در این دیدار تلاش کردند. پیروزی مقابل ایران برای جو تیم و بازیکنان جوان ما بسیار بزرگ و ارزشمند بود. تنها یک بازی تا پایان جام جهانی باقی مانده است که چالش بزرگی برای ما در بالاترین سطح والیبال جهان به حساب می‌آید.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار