کد خبر: 973559
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
بحرین- ایران، مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، امشب ساعت ۲۰
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امشب در سومین بازی در انتخابی جام جهانی مقابل بحرین قرار می‌گیرد که شاگردان ویلموتس به دنبال سومین پیروزی متوالی‌شان هستند.
مانی سعیدی
سرویس ورزش جوان آنلاین: گذر فوتبال ایران دوباره به منامه افتاد، این‌بار هم در انتخابی جام جهانی، آن‌هم شهری که ماجرای کشک بادمجان سفارت و آن شکست عجیب در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ با بلاژویچ همچنان نقل محافل است.  ۱۷ سال و ۱۱ ماه و ۲۴ روز پس از آن شکست تلخ که رؤیای رفتن به جام جهانی ژاپن و کره را بر باد داد، حالا ایران و بحرین این‌بار در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ امشب در منامه روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. رویارویی تیم‌های اول و سوم گروه C که نتیجه آن می‌تواند راه صعود به مرحله بعد را آسان‌تر یا سخت‌تر کند.

به دنبال سومین برد متوالی
مارک ویلموتس می‌گوید بازی با کامبوج را او و شاگردانش فراموش کرده‌اند و بدون توجه به جشنواره گلی که پنج‌شنبه گذشته در ورزشگاه آزادی به راه انداختند، تمام تمرکزشان را برای بازی امشب مقابل بحرین گذاشته‌اند. مصاف با بحرین سومین بازی ایران در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ است. پس از برد ۲ بر صفر هنگ‌کنگ و ۱۴ بر صفر کامبوج، حالا یوز‌های ایرانی به بحرین به عنوان سومین حریف‌شان در راند اول رزرو بلیت قطر رسیده‌اند.

برخلاف دو بازی گذشته که تیم ملی کشورمان حریفان چندان سختی پیش‌رو نداشت، مسابقه امشب با بحرین اولین مصاف جدی ویلموتس و شاگردانش است که پس از دو برد متوالی به دنبال ثبت سومین پیروزی‌شان در انتخابی جام جهانی هستند. در بازی امشب هرچند تیم کشورمان در منامه و خانه حریف به میدان می‌رود، اما همچنان با توجه به تأکید ویلموتس، تیم کشورمان با ترکیبی هجومی به میدان خواهد رفت، به خصوص که زدن ۱۶ گل در دو بازی گذشته با وجود حریفان درجه سه‌ای که مقابل کشورمان قرار گرفته‌اند، نشان از خط آتش سیری‌ناپذیر تیم ایران برای گلزنی دارد.

رویکرد تهاجمی تیم ملی فوتبال پس از نشستن ویلموتس روی نیمکت کشورمان سبب شده برخلاف روز‌های حضور کی‌روش که مدافعان و خط دفاعی ایران جزو ستاره‌ها بودند، امروز مهاجمان ایران در بهترین شرایط خود بسر ببرند و زدن ۱۱ گل از ۱۶ گل ایران در دو بازی گذشته نشان می‌دهد که در تیم ویلموتس، مهاجمان حرف اول را می‌زنند و با توجه به تغییر سبک بازی تیم ملی، انتظار‌ها از طارمی، آزمون و انصاری‌فرد سه ضلع مثلث هجومی کشورمان بالاتر از هر زمان دیگری است.

با این حال به گفته ویلموتس، مهاجمان ایران امشب برابر تیمی بازی می‌کنند که سخت به حریف موقعیت می‌دهد و کارشان مانند دو بازی قبلی راحت نخواهد بود: «برد ۱۴ بر صفر تمام شده است. باید آن بازی را فراموش کنیم. من بحرین را تیم ساده‌ای نمی‌دانم. واقعیت این است که بحرین سخت به حریف موقعیت می‌دهد و یک خط دفاعی قوی دارد، باید با صبر بالا مقابل این تیم بازی کرد.»

هدف؛ تاریخ‌سازی در منامه
اگرچه شکست تلخ در منامه همچنان در خاطره‌ها باقی مانده است، اما در ۱۷ رویارویی ایران و بحرین، همواره دست بالا با تیم ایران بوده و تیم کشورمان در هشت بازی پیروزی بوده، پنج بازی مساوی شده و تنها چهار بار بحرینی‌ها توانسته‌اند تیم کشورمان را شکست دهند. با این حال نکته قابل تأمل طلسم ایران در منامه است و تیم کشورمان تاکنون نتوانسته در خاک بحرین، این تیم را شکست دهد. آخرین تقابل دو تیم در منامه به انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد که ایران و بحرین به تساوی یک- یک رسیدند.

حالا پنج سال بعد ایران و بحرین دوباره در منامه روبه‌روی هم قرار می‌گیرند، مسابقه‌ای که ویلموتس وعده داده است تیم کشورمان طلسم نبردن بحرین در منامه را بشکند و با ۳ امتیاز به تهران برگردد: «باید به حریف احترام بگذاریم، ولی آمده‌ایم تاریخ را برعکس کنیم. قطعاً با تمرکز بالا به مصاف حریف می‌رویم و این بازیکنان هستند که تاریخ‌سازی می‌کنند.»

ملاقات با حریف سرسخت
در سوی دیگر بحرینی‌ها در حالی برای دیدار با ایران آماده شده‌اند که در دو بازی گذشته‌شان یک تساوی و یک برد داشته‌اند. شاگردان سوسای پرتغالی در بازی اول مقابل عراق در منامه به تساوی یک – یک رسیدند و در بازی دوم‌شان با یک گل کامبوج را شکست دادند. البته سرمربی پرتغالی بحرین دیروز در نشست خبری پیش از بازی با ایران در واکنش به برد یک بر صفر برابر کامبوج، در حالی که ایران ۱۴ گل به این تیم زده است، از در توجیه وارد شد تا روحیه تیمش پایین نیاید: «در دیدار با کامبوج سفری طولانی داشتیم و مجبور بودیم روی چمن مصنوعی بازی کنیم. در این بازی نیز ما فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم، اما از آن‌ها استفاده نکردیم.» حالا بحرینی‌ها که با ۴ امتیاز در رده سوم گروه C قرار دارند، می‌گویند نمی‌خواهند در بازی خانگی امشب دست خالی از میدان خارج شوند.

البته سوسا اعتراف می‌کند که بازی مقابل ایران که تیم اول رنکینگ آسیاست، برای او و تیمش به هیچ عنوان آسان نخواهد بود و با توجه به قدرت ایران، این نسخه را برای شاگردانش در بازی امشب تجویز می‌کند: «در تقابل با تیم‌هایی که قوی‌تر از ما هستند باید با تعهد بیشتری بازی کرد و از این دیدار‌ها نهایت استفاده را برد و تا آخرین لحظه جنگید.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار