کد خبر: 973553
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
سرویس جامعه جوان آنلاین: پسری جوان که متهم است دو سال قبل یکی از دوستانش را با شلیک گلوله به قتل رسانده است دوباره محاکمه شد و جرمش را انکار کرد.
به گزارش جوان، متهم که ایمان نام دارد چند روز پس از کشف جسد دوستش پیمان بازداشت شد. ایمان، اما اتهام قتل را انکار کرد و گفت که در جریان حادثه نقش نداشته‌است. او گفت: من با پیمان اختلاف داشتم، اما مرتکب قتل او نشده‌ام. روزی که حادثه اتفاق افتاد با کاتر چرخ‌های خودروی او را پنچر کردم تا اینکه ساعتی بعد به من خبر دادند که پیمان با شلیک گلوله کشته شده‌است. با اطلاعاتی که ایمان در اختیار پلیس گذاشت مأموران راهی محل پارک خودروی پیمان شدند و متوجه شدند که چرخ‌های خودرو با جسمی تیز بریده شده‌است. چند شاهد هم به پلیس گفتند که ایمان را در حال پنچر کردن چرخ‌های خودروی پیمان دیده‌اند.

ایمان، اما در جریان تحقیقات فنی مأموران پلیس آگاهی به قتل اعتراف کرد. او گفت: من و پیمان در یکی از گروه‌های تلگرامی با هم آشنا شدیم و با هم رفت و آمد داشتیم. در جریان رفت و آمد‌ها بود که متوجه شدم که او با همسرش آتنا اختلاف دارد. اختلاف آنها، اما منجر به طلاق شد. من، اما با آتنا ارتباط برقرار کردم و با او رابطه داشتم تا اینکه پیمان دوباره به سراغ آتنا رفت و دوباره باهم ازدواج کردند. بعد از ازدواج دوباره آن‌ها بود که رفتار پیمان با من عوض شد. پیمان از اینکه در دوران طلاق آتنا با او وارد رابطه شده‌بودم، ناراحت بود.
ایمان، اما در تحقیقات بعدی حرف‌هایش را تغییر داد و گفت که نقشی در جریان قتل نداشته است. مأموران پلیس در جریان تحقیقات بیشتر کشف کردند که تلفن همراه ایمان روز حادثه در نزدیکی جایی که قتل اتفاق افتاده‌است، آنتن‌دهی داشته است.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بازپرس ایمان را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده برای بررسی به شعبه‌۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به پرونده اولیای‌دم گفتند که خواسته‌شان قصاص است. ایمان، اما وقتی در جایگاه قرار گرفت جرمش را انکار کرد و گفت مرتکب قتل نشده است. هیئت قضایی، اما با استناد به اوراق پرونده ایمان را گناهکار شناخته و او را به قصاص محکوم کردند. رأی دادگاه با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور، اما با چند ایراد شکلی رأی صادر شده را نقض کرد و برای بررسی دوباره به شعبه رسیدگی کننده ارجاع دادند. روز گذشته بعد از اینکه قاضی رسمیت جلسه را اعلام کرد اولیای‌دم گفتند که همچنان بر قصاص متهم اصرار دارند. ایمان، اما بار دیگر اتهامش را انکار کرد و گفت که نقشی در بروز قتل نداشته است. وکیل او به دادگاه گفت: محل کار متهم در نزدیکی محلی بوده که حادثه قتل اتفاق افتاده‌است و استناد به آنتن‌دهی تلفن همراه وی برای ارتکاب قتل درست نیست. وی همچنین گفت که شهود چندبار در جریان تحقیقات حرف‌های خودشان را عوض کرده‌اند. آن‌ها چندبار ایمان را به عنوان کسی که خودرو را پنچر کرده شناسایی کردند و بعد حرف‌هایشان را تغییر داده‌اند که برای متهم درخواست حکم برائت دارد.
هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار