کد خبر: 972912
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از نفوذ ایران در منطقه مدعی شد که ایران تلاش می‌کند تا جایگاه خود را در لبنان، یمن و نوار غزه تقویت کند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در سالگرد جنگ «یوم کیپور» با تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران از نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرد.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، نتانیاهو ضمن انتقاد از مواضع ایران علیه اسرائیل با ابراز نگرانی از نفوذ و جایگاه ایران در منطقه مدعی شد: «ایران تلاش می‌کند، جایگاه خود در لبنان، سوریه و نوار غزه را تقویت کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اتهام زنی آمریکا و برخی کشور‌های همپیمان این کشور علیه ایران را تکرار کرد و گفت: «آن‌ها (ایران)، به مسیر‌های کشتیرانی بین‌المللی حمله می‌کنند، پهپاد آمریکا را ساقط کردند و بی‌رحمانه تأسیسات عربستان سعودی را مورد حمله قرار دادند».

این مقام صهیونیستی با اشاره به این موارد، گفت: «(ایران) هر بار به سطح جدیدی از جسارت می‌رسد. ایران ما را تهدید به حذف از نقشه می‌کند و صریحاً می‌گوید که اسرائیل نابود خواهد شد».

در عملیات تلافی‌جویانه ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) ارتش یمن، تأسیسات نفتی شرکت «آرامکو» عربستان هدف حملات پهپادی قرار گرفت که آمریکا و بعد از آن تروئیکای اروپا (فرانسه، انگلیس و آلمان) بدون آنکه سند و شواهدی ارائه دهند، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند، اما ایران هرگونه مشارکت در این حملات را رد کرد.

در اکتبر ۱۹۷۳ ارتش‌های سوریه و مصر در اقدامی هماهنگ و غافلگیرانه، حملاتی را به نظامیان صهیونیست مستقر در بلندی‌های جولان اشغالی و صحرای سینا در شرق کانال سوئز آغاز کردند. این جنگ به دلیل زمان رخ دادن آن، به نام‌های جنگ یوم کیپور، جنگ رمضان یا جنگ اکتبر هم شناخته می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار