کد خبر: 97260
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
به گزارش فارس، «امیر منصور برقعی» معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به سمت معاون اقتصادی و قائم مقام وزیر خارجه کشورمان منصوب شد.
مراسم معارفه برقعی بعدازظهر امروز سه‌شنبه در محل وزارت خارجه کشورمان برگزار می‌شود.
پیش از این یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار فارس، با اشاره به تمرکز این وزارتخانه بر دیپلماسی اقتصادی در دوره جدید اعلام کرد: منوچهر متکی وزیر امور خارجه درنظر دارد در دوره جدید دیپلماسی اقتصادی را در مرکز ثقل وزارت خارجه قرار دهد و بر همین اساس تصمیم گرفته است تا سمت‌های معاون اقتصادی و قائم مقامی این وزارتخانه را در یکدیگر ادغام کند.
این منبع تصریح کرد: منوچهر متکی طی روزهای گذشته با برخی از چهره‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی دولت نهم شامل آقایان برقعی، نوذری و سعیدی کیا برای تصدی مسئولیت فوق‌الذکر در حال رایزنی بوده که در این میان احتمال انتصاب امیر منصور برقعی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قوی‌تر است.
امیرمنصور برقعی همچنین در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: با آقای متکی درباره قائم مقامی وزارت امور خارجه و تصدی معاونت اقتصادی این وزارتخانه صحبت شد اما تا زمان نهایی شدن لایحه برنامه پنجم توسعه، صبر می‌کنم.
وی تصریح کرد: بی تردید با رویکرد جدید دولت در عرصه سیاست خارجی مولفه اقتصادی در کارکرد دستگاه دیپلماسی کشور وجهه برجسته‌‌تری خواهد یافت و در آینده شاهد نقش آفرینی فعال‌تر معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در صحنه بین‌الملل خواهیم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار