کد خبر: 972493
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
مشاور امنیت ملی عراق:
مشاور امنیت ملی عراق گفته که تلاش‌ها برای سرنگون کردن دولت عراق شکست خورده و وعده کرده که نیرو‌های امنیتی عراق از قانون اساسی و دولتی که آن را با «خون و فداکاری» ساخته‌اند، پاسداری خواهند کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به نقل از روسیا الیوم، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان حشدالشعبی عراق دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: «برای از بین بردن فساد وارد عمل خواهیم شد و با تلاش‌ها برای سرنگونی دولت عراق نیز نبرد خواهیم کرد. الفیاض گفته که موضع مرجعیت عالی دینی خطوط مطلوب حل و فصل مسائل را روشن و تأکید کرده است: «به دشمنان و توطئه‌گران می‌گوییم که تلاش‌های‌شان شکست خواهد خورد و شکست هم خورده است.»‌الفیاض گفته که دولت عراق مطلع است هکر‌هایی که در پس پرده اعتراضات قرار داشته‌اند، چه کسانی هستند و گفته است: «تحقیق و تفحص ثابت خواهد کرد که چه کسی در پشت این حوادث کشت و کشتار و خشونت بوده است.» او وعده کرد کسانی که بدخواه عراق باشند، به دست عدالت سپرده خواهند شد. شبکه سعودی العربیه که اخبار آشوب در عراق در پی اعتراضات اخیر در چند شهر این کشور را با هیجان پوشش می‌داد، سرانجام به بازگشت آرامش در پایتخت عراق اذعان کرد. عراق روز شنبه، پنج روز بعد از آغاز اعتراضات خیابانی، شاهد آرام‌تر شدن وضعیت بود، به طوری که نخست‌وزیر دستور داد منع آمد و شد در پایتخت، پایان یابد. شبکه خبری العربیه هم که تا روز یک شنبه با تیتر و عکس‌های هیجانی و تحریک‌کننده تلاش می‌کرد وضعیت عراق را متشنج نشان بدهد، با تأخیری یکی دو روزه، سرانجام به آرام‌شدن وضعیت در پایتخت عراق اذعان کرد. به گزارش فارس، سایت العربیه دیروز در خبری اذعان کرد: آرامشی شکننده در بغداد، پایتخت عراق حاکم شده، وضعیت به سوی آرامشی نسبی گرایش پیدا کرده و مقامات امنیتی از موفقیت اقدامات سختگیرانه خود در کاهش شدت تظاهرات‌ها سخن می‌گویند و گفته‌اند که دست‌های پنهان، معترضان را به قتل رسانده‌اند.

استخبارات عراق در جست‌وجوی تک‌تیراندازان
«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نوشته است که باید درباره حملات افراد ناشناس به معترضان عراقی در جریان تظاهرات‌های اخیر، تحقیقات انجام شود. پیش‌تر روز یک شنبه سخنگوی وزارت کشور عراق با اشاره به تیراندازی‌های صورت‌گرفته به نیرو‌های امنیتی و معترضان، گفته بود «دست‌های خبیثی» در پشت پرده این تیراندازی‌ها قرار دارد. بر اساس گزارش السومریه‌نیوز، فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرده که پرونده مسئولان و افسرانی که از خشونت و زور علیه تظاهرکنندگان استفاده کرده بودند، فوراً برای تحقیقات به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق نیز دستور عقب‌نشینی تمامی یگان‌های ارتش از شهرک صدر و استقرار یگان‌های پلیس فدرال به جای آن‌ها را داد. پس از انتشار اخبار رسمی و غیر رسمی مبنی بر هدف قرار دادن تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی در مقیاس وسیع از سوی یک تک‌تیرانداز ناشناس، «سعد معن الموسوی» سخنگوی وزارت کشور عراق روز یک شنبه در یک کنفرانس خبری تأیید کرد که دستان پلیدی در هدف قراردادن معترضان نقش داشتند. وی که در کنفرانس خبری مشترک به همراه سخنگو‌های وزارت دفاع، بهداشت و عملیات مشترک عراق صحبت می‌کرد، افزود: در اعتراضات اخیر ۱۰۴ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر زخمی شدند که هشت تن از کشته‌شدگان نیرو‌های امنیتی هستند. وی گفت: ۵۱ ساختمان عمومی و هشت مقر احزاب سیاسی از سوی معترضان به آتش کشیده شد. استخبارات و دستگاه‌های اطلاعاتی عراق در جست‌وجوی فرد یا افراد تک‌تیراندازی هستند که گفته می‌شود مسئول شلیک مستقیم به بسیاری از معترضان و نیرو‌های امنیتی کشته شده در اعتراضات خونین اخیر بغداد هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی خان
|
United Kingdom
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
در اوکراین هم دقیقا همین اتفاق افتاد و بعد هم در سوریه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار