کد خبر: 972429
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
سرويس ايران جوان آنلاين: سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد از مایه‌کوبی ۸۶۷ هزار و ۴۳۱ رأس دام سبک و سنگین توسط تیم‌های شبکه دامپزشکی این شهرستان علیه بیماری‌های مختلف خبر داد.
عباس آغاز، سرپرست شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به مایه‌کوبی ۸۶۷ هزار و ۴۳۱ رأس دام سبک و سنگین توسط تیم‌های شبکه دامپزشکی این شهرستان علیه بیماری‌های مختلف گفت: این دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف از جمله تب‌برفکی گاوی و گوسفندی، شاربن گوسفند، بروسلوز گاو و بروسلوز گوسفند و بز به صورت رایگان مایه‌کوبی شده و دامداران تنها هزینه تزریق دارو را پرداخت کردند. وی اضافه کرد: در این مدت تیم‌های دامپزشکی، ۲۱ هزار و ۳۷۸ رأس دام سنگین را علیه بیماری تب‌برفکی گاوی، ۲۴۷ هزارو ۴۸۹ رأس دام سبک را علیه بیماری تب‌برفکی گوسفندی و ۱۶۰ هزار و ۴۶۰ رأس گوسفند را علیه بیماری شاربن مایه‌کوبی کردند.

آغاز افزود: بیماری تب‌برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده که احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است؛ ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم بیماری تب‌برفکی است و کاهش شیر در دام‌ها، کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان از جمله خسارت‌های اقتصادی ناشی از این بیماری است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار