کد خبر: 971605
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
سر آشپز رستوران معروفی در تهران که به صورت سریالی به خانه‌های شرق پایتخت دستبرد می‌زد پس از دستگیری مدعی شد که به خاطر پرداخت ۵۱۴ سکه مهریه همسرش دست به سرقت می‌زند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت مردی درباره سرقت از خانه‌اش از سوی کارآگاهان پلیس‌آگاهی آغاز شد.

شاکی گفت: خانه‌ام در یکی از خیابان‌های شرقی تهران است. چند روز قبل همراه خانواده‌ام به مسافرت رفته بودم تا اینکه ساعتی قبل به خانه‌مان برگشتیم. وسایل خانه بهم ریخته بود که حکایت از این داشت سارق یا سارقانی به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. پس از بررسی متوجه شدم سارقان طلا‌ها و لوازم گرانقیمت خانه‌ام را سرقت کرده‌اند.

درحالی که هر روز مأموران با سرقت‌های مشابه‌ای روبه‌رو می‌شدند، مردی هراسان با اداره پلیس تماس گرفت و گفت: ساعتی قبل مهمان خانه دوستم بودم و الان که به خانه برگشتم متوجه شدم دو مرد سارق در خانه‌ام در حال سرقت اموالم هستند. با اعلام این خبر تیمی از مأموران راهی خانه مورد نظر در شرق تهران شدند و دو سارق را در حال سرقت و همدست آن‌ها را نیز در داخل کوچه که مشغول زاغزنی بود، دستگیر کردند. بررسی‌ها نشان داد سارقان دستگیر شده همان سارقان سریالی خانه‌های شرق تهران هستند. سه‌متهم صبح دیروز پس از بازجویی با دستور قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت برای تحقیقات بیشتردر اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.

گفتگو با یکی از سارقان
خودت را معرفی کن؟
پرویز هستم.

قبل از سرقت به چه کاری مشغول بودی؟
من سرآشپز یک رستوران معروف بودم.

معتادی؟
نه.

چرا سارق شدی؟
چند سال قبل با دختری که خیلی دوستش داشتم، ازدواج کردم. مهریه همسرم ۵۱۴ سکه بود تا اینکه با هم اختلاف پیدا کردیم و از من جدا شد و مهریه‌اش را هم به اجرا گذاشت. هر گز فکر نمی‌کردم روزی به خاطر مهریه همسرم دست به سرقت بزنم، اما برای پرداخت سکه‌های او سارق حرفه‌ای شدم.

سابقه داری؟
بله، قبل از این دو بار به خاطر سرقت دستگیر شدم و آخرین بار هم شش‌ماه زندان بودم تا اینکه مدتی قبل آزاد شدم و بعد از دو ساعت دوباره دست به سرقت زدم.

درباره شگرد سرقت‌ها توضیح بده؟
همراه همدستم در خیابان‌ها می‌چرخیدیم و هر خانه‌ای که چراغش خاموش بود ساعتی آنجا را تحت‌نظر می‌گرفتیم و اگر کسی به داخل خانه رفت و آمد نمی‌کرد وارد خانه می‌شدیم و سرقت می‌کردیم.

با همدستانت چطور آشنا شدی؟
بار اول که به زندان افتادم با هم هم‌سلول بودیم که تصمیم گرفتیم پس از آزادی سه‌نفری تیم سرقت تشکیل دهیم.

چرا سرقت از خانه‌ها را انتخاب کردید؟
من فقط دنبال طلا و سکه بودم. چون می‌خواستم سکه‌های مهریه همسرم را پرداخت کنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار