کد خبر: 970607
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
روحانی در دیدار نخست وزیر انگلیس مطرح کرد
رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار با نخست‌وزیر انگلیس گفت: از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که در عین حال جزو طرف‌های برجام هستند، بسیار متأسف هستیم و صدور این بیانیه بی‌اساس در شرایط حساس و پیچیده کنونی به هیچ عنوان سازنده و مفید نبود.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین:‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، در دیدار با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، ضمن انتقاد از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی و طرح اتهامات بی‌اساس، بر لزوم اجرای تعهدات آن‌ها به‌عنوان اعضای برجام تأکید کرد.

روحانی در این دیدار که عصر سه‌شنبه به‌وقت محلی و در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، ضمن اشاره به سابقه، آشنایی و حضور انگلیس در منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که در عین حال جزو طرف‌های برجام هستند، بسیار متأسف هستیم و صدور این بیانیه بی‌اساس در شرایط حساس و پیچیده کنونی به هیچ عنوان سازنده و مفید نبود.

وی همچنین با انتقاد از کوتاهی لندن در انجام تعهدات خود برای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام، فضای مثبت اقتصادی را جزو تعهدات برجامی طرفین برشمرد و از آن‌ها خواست هرچه زودتر تعهدات برجامی خود از جمله اینستکس را عملیاتی کنند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ابتکار صلح هرمز یا امید که قرار است در جریان سخنرانی فردای ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل تشریح شود، همکاری کشور‌های منطقه را تنها راه ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه دانست و حمایت سایر کشور‌ها از جمله انگلیس را در تحقق این هدف مؤثر خواند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه لندن به‌دنبال بهبود روابط با تهران است، افزود که انگلیس همواره حامی برجام بوده و خواهد بود و وی در مقام وزیر خارجه کشورش برای منصرف کردن دولت آمریکا از خروج از برجام، تلاش‌های زیادی انجام داده، ولی متأسفانه موفق نشده است.

وی با اشاره به نقش مؤثر ایران در منطقه، ابراز کرد: همچنان امیدواریم برجام تداوم یافته و تنش‌ها در منطقه کاهش یابد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار