کد خبر: 970154
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان :
محمد نصراصفهانی کفت: در هفته دفاع مقدس به عنوان قطعه‌ای از تاریخ درخشان ایران که همه در آن نقش داشته‌اند از همه دستگاه‌ها از جمله همه دستگاه‌های فرهنگی، شهرداری و ادارات مختلف انتظار می‌رود نقش خود را به ویژه در تغییر فضای شهر و فعالیت‌های محیطی انجام بدهند.

به گزارش  ناهید ایزدی خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان در جمع خبرنگاران به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بسیج ناحیه امام صادق (ع) اصفهان در هفته دفاع مقدس اقدام به برگزاری حدود یک هزار و 380 برنامه در پایگاه‌ها و حوزه‌ها می‌کند.

محمد نصراصفهانی بیان نمود : دو گروهان بسیجی شامل گروهان تشریفات و حماسی امسال در رژه صبح روز یکشنبه 31 شهریور حضور پیدا خواهند کرد وعلاوه بر این حدود 20 ایستگاه فرهنگی شاخص در سطح شهر اصفهان با عنوان «ما پیروزیم» با موضوع دفاع مقدس، عاشورا و استکبارستیزی در مکان‌های پل بزرگمهر، میدان احمدآباد، میدان قدس، قهجاورستان، خوراسگان، پل خواجو، مردآویج، گذر شهدا، ترمینال کاوه، حرم حضرت زینب و محله هفتون حضور خواهند داشت.

وی ابراز کرد: برنامه‌ای با محوریت بسیج اصناف عنوان «یک کاسب یک دانش‌آموز» با همراهی کسبه و اصناف برگزار می‌شود، در این برنامه هر کسبه بسته‌هایی از نوشت‌افزار و بقیه اقلام مورد نیاز تحصیلی را به یک یا چند دانش‌آموز از مناطق کمتر برخوردار هدیه می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس ناحیه امام صادق (ع) باید در تعداد 6 غرفه در باغ غدیر اجرای برنامه داشته باشد که رده‌های بسیج برنامه‌های مختلف فرهنگی و دستاوردها و خدمات بسیج به جامعه را در این 6 غرفه به نمایش خواهند گذاشت.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بر اساس عظمت هر مناسبتی باید فضای شهر عوض یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که باید در بزرگداشت دفاع مقدس انجام شود فضاسازی محیطی شهرها و محلات است شود دستگاه‌ها باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان اذعان داشت: تمام اقشار بسیج ناحیه امام صادق (ع) در آذین‌بندی پایگاه‌های محلی و مساجد ایفای نقش خواهند کرد و آذین‌بندی ادارات، کارخانه‌ها و واحدهای صنفی توسط بسیج همان قشر انجام خواهد شد تا فضای شهری را در حد وسع تغییر بدهیم.

نصراصفهانی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس به عنوان قطعه‌ای از تاریخ درخشان ایران که همه در آن نقش داشته‌اند از همه دستگاه‌ها از جمله همه دستگاه‌های فرهنگی، شهرداری و ادارات مختلف انتظار می‌رود نقش خود را به ویژه در تغییر فضای شهر و فعالیت‌های محیطی انجام بدهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان گفت: برنامه‌های مختلفی در هفته دفاع مقدس مانند برگزاری نشست‌های روشنگری، روایت‌گری دفاع مقدس، پاسخگویی به شبهات و جلسات پرسش و پاسخ در مساجد و در مجموعه‌هایی متل پایگاه‌های بسیج توسط راویان دفاع مقدس، برگزاری حدود 20 یادواره شهدا در مساجد و یا در سطح شهر توسط رده‌های مقاومت، فراخوان تعدادی از گردان‌های بیت‌المقدس بسیج به منظور انجام تمرین رزمی در مکان‌های مورد نظر و دیدار از آسایشگاه جانبازان به ویژه با محوریت بسیج خواهران در اول مهر ماه انجام می‌شود.

نصر اصفهانی خاطرنشان ساخت: حدود 36 رده عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدا را در سه نقطه گلستان شهدا، شهر قهجاورستان و خوراسگان اجراخواهند نمود ودر روز پنجشنبه چهارم مهر ماه  مسؤولان استانی و شهرستان‌ها با حضور در برنامه نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام خواهند کرد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ناحیه امام صادق (ع) برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف، برپایی سه ایستگاه ورزشی برای مسابقات بومی محلی در سه نقطه توسط معاونت ورزش بسیج، برگزاری برنامه میز خدمت با حضور مسؤولان توسط پایگاه‌های بسیج در مساجد و محل تجمع مردم برای کاهش فاصله بین مردم و مسؤولان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان عنوان کرد: همچنین در برنامه میقات صالحین در نماز جمعه هفته دفاع مقدس در روز پنجم مهرماه حدود 100 حلقه صالحین در میعادگاه نماز جمعه به صورت هماهنگ حضور خواهند داشت.

وی اذعان داشت: در هفته دفاع مقدس تجلیل و دیدار خانواده شهدا با تشکیل تیم دیدار اعضای بسیج در کنار مسؤولان با 300 خانواده معظم شهدا جانبازان و پیشکسوتان جهاد و شهادت در این هفته در یک الی دو روز از روز پنج‌شنبه 4 مهر هماهنگ شده است.

نصر اصفهانی ابراز داشت: در هفته دفاع مقدس حدود 6 پایگاه مقاومت جدید افتتاح خواهد شد، افتتاحیه پایگاه شهید صیاد شیرازی با حضور مسؤولان و فرماندهی سپاه استان اصفهان برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به برنامه‌های ناحیه امام صادق (ع) در هفته دفاع مقدس بیان کرد: همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روز  پنج‌شنبه در هفته دفاع مقدس به صورت کوه‌پیمایی در شهدای کوه صفه انجام می‌شود و همزمان با بازگشایی مدارس و زنگ مهر توسط بسیج دانش‌آموزی نواختن زنگ مقاومت با همکاری مدیران و مسؤولان آموزش و پرورش و طرح هجرت دانش‌آموزی جهت خدمت‌رسانی به مناطق آسیب‌پذیر در سطح شهر اصفهان توسط حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی در محدوده‌های کمتر برخوردار و آسیب‌پذیر شهر اصفهان انجام خواهد گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان با اشاره به حذف نام شهید از تابلوی برخی از معابر در کشور تصریح کرد: برخی از کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام شهدایی است که سند افتخار و عزت ما هستند و یک ایرانی هیچ‌گاه نمی‌تواند خود را مدیون خون شهدا نداند زیرا در کشوری قرار داریم که امن‌ترین نقطه در غرب آسیا است و ما گاهی مثل ماهی که در آب است و قدر آب را نمی‌داند تا وقتی در این امنیت هستیم قدردان آن نیستم.

وی افزود: نباید نسبت به دشمن بی‌تفاوت باشیم، قطعاً دشمن به دنبال نفوذ در دستگاه‌ها و تحت تأثیر قرار دادن تصمیمات کشور است و به صورت موریانه‌ای جلو می‌رود یکی از مصادیق آن با وجود بیان مسؤولان مبنی بر غفلت و نبود سیاست خاصی پشت پرده این ماجرا این است که در مرکز کشور ما اسم شهید از عنوان معابر برداشته می‌شود و باز هم آگاهی مردم سبب اطلاع‌رسانی و توجه به این قضیه بود.

نصر اصفهانی در پایان تأکید کرد: در کشوری که قانون دارد و برای گرفتن یک محور برای یک تابلوی تبلیغاتی مراحل مختلف اداری طی می‌شود، چطور یک تابلوی خیابان در مرکز کشور تغییر می‌کند و ما جوابی نداریم، مسؤولان باید مراقب ارزش‌های مردم و انقلاب باشیم، دشمن اول نام شهید را از تابلو برمی‌دارد و بعد فرهنگ را از ملت جدا می‌کنند در این راه سپاه و بسیج نیز باید همه چیز را هوشیارانه رصد کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار