کد خبر: 970061
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
نمایندگان نباید خودشان را حاکمان مردم بدانند
امام جمعه تبریز گفت: نمایندگان نباید خودشان حاکمان مردم بدانند بلکه باید خدمتگزار باشند و در قانونگذاری امور باید متعهد به اسلام باشند.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم  در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) و در جمع با شکوه نمازگزاران به توصیه عمل به قرآن کریم توسط پوتین مسیحی به ارتجاع عرب اشاره و اظهار کرد:  حاشیه اجلاس در آنکارا از اصل مهم‌تر بود، چراکه رئیس جمهور روسیه در بخشی از کنفرانس خود با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم ارتجاع عرب را نصیحت کرد. 

وی با بیان اینکه خاک بر سر شما ای اعراب مسلمان که امروز در مقابل مسلمانان ایستاده‌اید و  پوتین شما را نصیحت می‌کند، افزود: پوتین در نشست آنکارا بحران یمن را فاجعه انسانی نام برد و راه حل را از طریق گفت‌وگو مطرح کرد. 

وی تصریح کرد: پوتین در اجلاس تاکید کرد که در کشوری که اکثریت مسلمان است، نمی‌تواند به آیه‌ای از قرآن اشاره نکند، از این رو آیه‌ای مبنی بر اینکه رحمت خدا را به یاد آورید که شما زمانی دشمن یکدیگر بودید و خدا عیوب شما را سازش داد را قرائت کرد. 

وی ادامه داد: در قرآن کریم به غیر از قابل قبول بودن خشونت، دفاع از خاندان را نیز سفارش کرده است ولی کشورهایی مانند بحرین، امارات، عربستان دستورات قرآنی مبنی بر برادری و اخوت را نادیده گرفته است و در حال به شهادت رساندن مسلمانان از بحرین، سوریه و یمن هستند به طوریکه در یمن ۶۱ هزار غیر نظامی و ۸ هزار کودک به شهادت رسیده است. 

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد:  امید است، سران کشورهای اسلامی مانند پوتین فکر کنند و به خود بیایند؛ وقتی پوتین مسیحی این‌گونه از طریق قرآن آنها را نصیحت کرد، باید به خود بیایند و امیدواریم شاهد پیروزی اسلام بر کفر در جهان باشیم.  

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره بر اینکه هفته گذشته یک مورد حمله یمنی به تاسیسات نفتی عربستان رخ داد، گفت: ۲۳ شهریور دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شرق عربستان توسط پهپاد انصارالله یمن مورد هدف قرار گرفت که می‌توان این عملیات را پاسخ به پنج سال تجاوز عربستان سعودی به یمن و محاصره همه جانبه به کشور یمن دانست. 

وی ادامه داد:  این عملیات در طی اطلاعات دقیق و رصد قبلی انجام گرفت به طوریکه میزان اشراف نیروهای انصارالله تا مناطق عربستان نفوذ کرده  بود و حمله پهپادی نشان داد که توان و قدرت تهاجمی انصارالله در زمینه میزان مسافت تعیین شده تا  یک‌هزار و۲۰۰ کیلومتر در هدف افزایش یافته است.  

امام جمعه تبریز ابراز کرد: با توجه به اینکه نیروهای یمنی از منابع مالی قابل توجهی برخوردار نیستند ولی  پهپاد به آنها قدرت بخشید تا به عربستان آسیب بزند به طوریکه عربستان در مقام سوم بیشترین هزینه‌کرد نظامی است. 

وی ادامه داد: البته الان عربستان سعودی و ایالت متحده آمریکا به دلیل ضعف و ناتوانی به جریان سازی رسانه‌ای علیه ایران آغاز کرده تا ناکامی خود را تحت شعاع قرار دهد و مدعی شود که ایران از خلیج فارس این دو تاسیسات را مورد هدف قرار داده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: آرامکو یا شرکت ملی نفت عربستان بزرگترین شرکت نفتی دنیاست و ۱۲ درصد نفت جهان را تولید می‌کند که می‌تواند ۷ میلیون بشکه نفت خام در روز را در یک منطقه و  یک میلیون بشکه نفت را در بخش دیگر خود هر دو بخش مورد هدف قرار گرفته است را تولید کند، از این‌رو خسارتی که در تاسیسات باعث اختلال در  تولید شد به ۷ میلیون بشکه نفت در روز بود  که ضربه اقتصادی بزرگی محسوب می‌شود.  

وی تصریح کرد: حمله یمن به بزرگترین تاسیسات نفتی تاثیر خود را بر قیمت جهانی نفت گذاشت به طوریکه نفت خام با ۱۹ درصد جهش به حدود ۷۲ دلار رسید. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حمله یمنی به تاسیسات نفتی عملکرد سازمان‌های پدافندی ریاض را به شدت زیر سوال برد، توضیح داد: عربستان میلیاردها دلار تسهیلات از آمریکا خریداری کرد ولی این تسهیلات نتوانست امنیت آنها را تامین کند. 

وی بیان داشت: در طی این پنج سال همه تلاش و تکاپوی آمریکا و کشورهای غربی برای حمایت از تجاوز عربستان به یمن غیرقابل پذیرش است، چراکه کشورهای غربی نه تنها مانع نشده بود بلکه برای کشتار بیشتر مردم یمن به عربستان جدیدترین سلاح‌ها را هم فروختند. 

وی یادآور شد: هزاران نفر از مردم یمن اعم از پیر و جوان و کودک به شهادت رسید ولی صدایی از مدعیان حقوق بشر در نیامد ولی دو تاسیسات مورد هدف قرار گرفت همه فریاد کشورهای غربی به آسمان برخواست و همه دوباره معنای واقعی حقوق بشر را بیش از گذشته روشن شد. 

امام جمعه تبریز به صحبت‌های درس خارج از فقه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همانطور که ایشان فرمودند، هیچ مذاکره‌‌ای در هیچ سطحی بین مسوولان اتفاق نخواهد افتاد، چراکه الان علاج حل مشکلات گوناگون در دست مردم است و نباید به بیگانه و دولت‌های مختلف امید بست و به نشست و برخواست دیگران اتکا کرده و وابسته شد. 

وی تصریح کرد:گاهی می‌گویند که مذاکره بدون شرط، گاهی مذاکره با ۱۲ شرط در حالیکه این‌گونه سخنان ناشی از سیاست آشفته آنهاست و یا ترفندی برای سردرگمی طرف مقابل می‌باشد در حالیکه ایران سردرگم نمی‌شود زیرا راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم. 

خطیب نماز جمعه تبریز، آغاز هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال این جنگ را به یکی از کم نظیرترین پدیده تاریخ تبدیل کرد. 

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) در ماه‌های پایانی عمر خویش، بهترین توصیف را از دوران دفاع مقدس داشتند، گفت: ایشان فرموده‌اند که  ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم و مظلومیت خویش را نشان دادیم و  پرده تزویر جهان‌خواران دنیا را کنار زدیم و در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکسته و ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی را محکم کردیم و در جنگ به مردم جهان و مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمام قدرت‌ها و ابر قدرت‌ها سالیان سال می‌توانید مبارزه کنیم و نهایت این مبارزه به فتح فلسطین خواهد رسید.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: الان سردمداران نظام‌های فاسد در برابر اسلام احساس ذلت می‌کنند که باید به ارواح طیبه شهدای جنگ، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، عشایر و کلیه اقشار مردمی که در قالب بسیج افتخار آفریدند، درود بفرستیم. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در اعلام یک تذکر انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایش امام رحمت‌الله خدمتگزاری و مردمی بودن نماینده را در نظر بگیرید، گفت: خودتان را حاکم مردم ندانید بلکه خدمتگزار بدانید پس کسانی که خود را خدمتگزار می‌دانند، باید به آنها رای داد.

وی افزود: نماینده باید متعهد به معیارهای اسلامی باشد و امیدواریم در انتخابات موفق باشیم. 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تشکر از شهرداری، خانواده شهدا و جوانان پر شور، در رابطه با موضوع شهیدزدایی، گفت: عملکرد خوبی بود و امیدواریم دیگر شاهد این ماجرا نباشیم. 

وی تصریح کرد: جریان شهیدزدایی با همت بلند مردم شهید پرور، جوانان مومن و انقلابی و مسوولان متعهد باید ریشه‌کن شود.

وی به بازدید از بیمارستان‌های امام رضا (ع)، شهید مدنی، بهبود و... اشاره کرد و گفت: آنکه قابل تقدیر است این زحمات شبانه‌روزی خادمان کادر درمانی می‌باشد ولی کم و کاستی‌هایی وجود داشت که به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شدم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر