کد خبر: 969648
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
آیین بهره برداری همزمان از ۱۲۰ مدرسه جدید برکت و آغاز توزیع ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار اهدایی بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار برگزار شد.
سرویس ایران جوان آنلاین: روز گذشته آیین بهره برداری همزمان از ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس جدید و آغاز توزیع ۲۵۰ هزار بسته نوشت افزار اهدایی بین دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار کشور در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به این مطلب که راه اندازی قرارگاه جهادی و طراحی و ساماندهی شبکه‌های مردمی یکی از مهم‌ترین توفیقات این ستاد است، گفت: با شعاری که امسال از سوی مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید مطرح شد ستاد با قوت بیشتر توسعه شبکه‌های مردمی تولید را در پیش گرفته و تاکنون توانستیم ۷ هزار روستا را به کارگاه تبدیل کنیم.

دکتر محمد مخبر در مورد ۱۲۰ مدرسه‌ای که به همت بنیاد برکت در ۲۵ استان ساخته و افتتاح شد، تأکید کرد: این مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش استان‌ها شناسایی و صرفاً در روستا‌ها احداث شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ۸۵ درصد از افراد بالای ۱۵ سال درکشور باسواد بوده و ۱۰۰ درصد دانش آموزانی که به سن تحصیل رسیده‌اند در مدارس ثبت نام کرده‌اند، به پویش مشق احسان نیز اشاره کرده و گفت: ۲۵۰ هزار بسته نوشت‌افزار با همت گروه‌های جهادی بسته‌بندی و به مناطق کم‌برخوردار ارسال می‌شوند که امیدواریم با حمایت مردم این تعداد از بسته‌ها به ۵۰۰ هزار نفر برسد.

در ادامه مراسم مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۴ کلاس درس همزمان در مناطق محروم کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

مهندس سعید جعفری با بیان اینکه در عمر ۱۲ ساله بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۹۵ هزار میلیارد ریال در ۵۱ هزار و ۶۵۰ پروژه صرف شده است، ادامه داد: از این میان ۲۸هزار و ۳۰۰ پروژه به ثمر رسیده و ۲۳ هزار و ۳۵۰ پروژه نیز در حال کار است و تا سال ۱۴۰۰ این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه ۹۵۰ هزار میلیارد ریال صرف شده در پروژه‌ها، صرفاً در بخش عمرانی نبوده، گفت: ۷۶ درصد هزینه‌ها در حوزه اقتصاد و توانمند‌سازی و اشتغال بوده و ۲۴ درصد آن صرف فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی شده است.

به گفته این مسئول، علاوه بر ۱۲۰ مدرسه‌ای که افتتاح شد، ۳۰ مدرسه دیگر تا آبان ماه تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار