کد خبر: 969547
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
مرز زرباطیه عراق که در مجاورت مرز مهران ایران واقع شده، از دو روز قبل شاهد بی‌نظمی و سرگردانی زائران کشورمان در این مرز شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرز زرباطیه در همسایگی مرز مهران، از ابتدای این هفته با ازدحام و شلوغی کم‌سابقه‌ای مواجه شده و بی‌نظمی و معطلی زائران در این مرز موجب شده تا اتوبوس‌های زائران ایرانی برای ورود به پارکینگ مشکل جدی داشته باشند و زائران کشورمان در خاک عراق، دچار سرگردانی شوند.

بر اساس این گزارش، بی‌نظمی در این مرز، زمانی به اوج خود رسیده که زائران کشورمان پس از عبور از مرز مهران و ورود به خاک عراق، برای عزیمت به نجف اشرف دچار معطلی‌های چند ساعته شوند و در گرمای شدید، سرگردان و نگران، منتظر ادامه سفر بمانند.

زائران ایرانی اعلام کردند که، چون از مرز ایران خارج شده‌اند و در خاک عراق به سر می‌برند، هیچ مسؤولی در مرز زرباطیه پاسخگو نیست و زائران در مرز سرگردان هستند. آن‌ها گاهی ساعت‌ها در مرز می‌مانند و هیچ خدماتی به آن‌ها داده نمی‌شود. از سوی عراقی‌ها، اجازه ورود به خاک این کشور نیز به آن‌ها داده نمی‌شود.

یادآور می‌شود، زرباطیه شهر مرزی از توابع استان واسط در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بغداد و در همسایگی شهر مرزی مهران است.

زائرانی که به صورت کاروان زمینی به عراق سفر می‌کنند، پس از خروج از مرز مهران وارد شهر زرباطیه می‌شوند که برای ورود به خاک عراق باید از طریق این مرز به کربلای معلی یا نجف اشرف سفر کنند.

مشکلات خروجی این مرز، موجب بروز نگرانی‌هایی در آستانه مراسم عظیم و میلیونی پیاده‌روی اربعین شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار