کد خبر: 969156
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
فریدون مجلسی، دیپلمات سابق که از ابتدا و تاکنون همچنان حامی برجام باقی مانده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به سؤال «با توجه به اتفاقات رخ‌داده و چشم‌اندازی که پیش‌روی ایران و کشور‌های غربی و به‌خصوص امریکا وجود دارد، آیا روزی را پیش‌بینی می‌کنید که برجامی وجود نداشته باشد؟» گفت: «با توجه به چشم‌انداز موجود به نظر می‌رسد فشار اقتصادی به ایران در آینده بیشتر خواهد شد و این فشار‌های اقتصادی نیز ممکن است به نارضایتی‌هایی منجر شود. در چنین شرایطی تبلیغات کشور‌های غربی علیه ایران و برخورد‌هایی که با نارضایتی‌های اقتصادی صورت می‌گیرد بیشتر خواهد شد... نکته حائز اهمیت این است که ممکن است در چنین شرایطی به بهانه‌های مختلف یک برخورد نظامی بین ایران و امریکا و متحدانش رخ دهد که در نهایت همه چیز به آتش کشیده شود. این مسائل دغدغه‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان جمهوری اسلامی قرار بگیرد. بدون‌شک اگر پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت نگیرد ممکن است پیامد‌های این قضیه خسارت‌های بیشتری به منافع ملی بزند».

در واقع مجلسی هیچ حرف جدیدی ندارد. آن‌ها شش سال است می‌گویند اگر توافق نکنیم، اگر امتیاز ندهیم، اگر برجام را اجرا نکنیم، اگر از برجام بیرون بیاییم و اگر فلان و بهمان، جنگ می‌شود و اوضاع اقتصادی به هم می‌ریزد. توافق را پذیرفتند و اجرایی کردند و اوضاع اقتصادی هم درست نشد. طرف مقابل به تعهداتش در برجام تن نداد و جنگ هم نشد!

مجلسی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «بدون‌شک پایان برجام به‌منزله نوعی اعلان رویارویی خواهد بود. در چنین شرایطی برجام از مسیر دیپلماتیک و مذاکرات بین دولت‌ها خارج خواهد شد. اگر روزی پایان برجام اعلام شود ایران تحت شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار خواهد گرفت که به مراتب از تحریم‌های کنونی سنگین‌تر خواهد بود». جالب آن است که معتقدان به چنین تفکری تصور می‌کنند برجام هنوز وجود دارد و می‌گویند اگر برجام نباشد چنین و چنان می‌شود! امریکا نمی‌تواند وارد جنگ نظامی با ایران شود واکنش منفعلانه‌اش به سرنگونی پهپادش از سوی ایران هم تأییدی بر این مدعاست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
به نظرم این اقایان از نبود ایمان رنج میبرند خوب ما که نقض برجام نکرده ایم چه ضمانتی دارد استاد عزیز دوباره به عهدی که میبندند وفادار بمانند مگر لیبی موشک هسته ای سوار کشتی به امریکا نفرستاد با لیبی چه کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار