کد خبر: 969152
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
امام جمعه موقت تهران:
اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد، از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی‌کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر، لبنان مقاوم و خط‌شکن، بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین تولد نمی‌یافت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری به دست آورده است. این منظومه فکری با تمام ارزش‌ها یک جریان عظیم و قدرتمند سیاسی و اجتماعی است که با مروارید‌های غلتان اشک جرعه جرعه معرفت، بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان انسان می‌ریزد و مهم‌ترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: منظومه‌ای فکری که هم راه را می‌نمایاند و هم بستر حرکت پرشتاب انسان و جامعه را هموار می‌کند و مخاطب شایسته خود را تربیت می‌کند و به مقصد می‌رساند. عاشورا جنگ بین دو اسلام است؛ اسلام یزیدی و اسلام دین‌مدار، اخلاق‌مدار، عزت‌مدار و در یک کلمه اسلام ناب محمدی و انقلابی. مدرسه عاشورا با درس استقامت، ایستادگی و بصیرت، فرهنگ مسلط امروز جوامع بشری را به فرهنگ انقلابی، مقاوم و پیروز تبدیل کرده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد، از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی‌کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر، لبنان مقاوم و خط‌شکن، بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین تولد نمی‌یافت. با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام عیار اقتصادی غرب نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران اسلامی خواهد بود. وی افزود: عاشورا رمز حیات دین در عصر جدید است. این پدیده مولد هر سال با درخششی نو ظهور می‌کند و انوار فروزانش را بر جوامع انسانی می‌تابد. عاشورا بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ اسلام است. مورخ و اندیشمند اسکاتلندی می‌نویسد که حسین و یارانش ثابت کردند که تفوق عددی اهمیتی ندارد و پیروزی حسین با وجود اقلیتی که داشت باعث شگفتی من است. پیروز صحنه عاشورا حسین بن علی بن ابی‌طالب است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان کرد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب جوانان را به آراستگی علمی، اخلاقی و رفتاری برای فراهم آوردن زمینه ظهور این تمدن در گام دوم انقلاب دعوت کردند، بدون تردید جان‌مایه خود را از عاشورای حسینی گرفته است.

کارت قرمز به کاندیدا‌هایی که دروغ می‌گویند
سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران هم طی سخنانی گفت: شورای نگهبان باید در صورت لزوم وسط انتخابات مثل یک داور، کارت قرمز به نامزد‌ها نشان دهد و به‌عنوان مثال بگوید آقا شما دروغ گفتید که اگر رقیب رأی بیاورد، در پیاده‌رو‌ها دیوار می‌کشند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، رئیس حوزه علمیه دارالحکمه در سخنانی وجود اختلاف نظر در جامعه اسلامی را مایه برکت دانست و تصریح کرد: درعین حال، دوقطبی کردن جامعه و ذلیل کردن یک قطب و عزیز دانستن قطب دیگر، رفتاری منافقانه است. وی با بیان اینکه متأسفانه در جامعه ما سال‌هاست دوقطبی شکل گرفته است، اظهار داشت: این دوقطبی، در اوایل، معنا و مصادیقی داشت که بعد‌ها تغییر و تحوّل پیدا کرد؛ دوقطبی که با هم دعوا داشتند، در کنار هم قرار گرفتند، امّا اسم‌شان باقی ماند. بنابراین، دوقطبی‌ای که اکنون جریان دارد، یک دوقطبی کاذب است. رئیس حوزه علمیه دارالحکمه با تشکر از رئیس‌جمهور بابت موضع‌گیری اخیر خود علیه دوقطبی‌سازی در جامعه، گفت: از ایشان عجیب بود که در یک سخنرانی، هم علیه دوقطبی‌سازی سخن می‌گویند هم اینکه با طرح موضوع زن، یک دوقطبی را برای انتخابات آتی ایجاد می‌کنند و به تبلیغات‌چی‌ها گرا می‌دهند که از این موضوع برای ایجاد دوقطبی استفاده کنند. پناهیان با بیان اینکه در موضوع زن، دوقطبی خاصی وجود ندارد، گفت: طرح این موضوع از سوی رئیس‌جمهور، عجیب است که البته این طور سخن گفتن از سوی ایشان، زیاد رخ داده است.

دوقطبی‌سازی خفقان روانی ایجاد می‌کند
وی با بیان اینکه دوقطبی مهاجر - انصار در زمان پیامبر (ص) ادامه داشت و مسئله خلافت هم تحت تأثیر آن قرار گرفت، اظهار داشت: ضرر دوقطبی‌سازی برای جامعه این است که موجب ایجاد خفقان روانی و دیکتاتوری رسانه‌ای در جامعه می‌شود و هرکس می‌خواهد به موضوعی انتقاد کند، می‌ترسد که او را به یک قطب منتسب کنند. پناهیان با بیان اینکه دوقطبی‌سازی، شایسته‌سالاری را از بین خواهد برد، گفت: هر کسی از قطب‌ها که بالا بیاید، حتی اگر شایسته هم نباشد، می‌گویند، چون مربوط به قطب ماست باید از او دفاع کنیم. وی ادامه داد: در جامعه دوقطبی، بسیاری از طرح‌ها و حرف‌ها زمین می‌ماند، چون در دعوای دوقطبی نمی‌شود مسائل را شفاف بررسی کرد. برخی که طرفدار شفافیت هستند تا می‌بینند کسی از شفافیت سخن گفته که متهم به حضور در یک قطب دیگر است، شروع می‌کنند به حرف زدن علیه شفافیت. رئیس حوزه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه دوقطبی‌سازی، مانع از حرکت جامعه به سمت پیشرفت و تعالی می‌شود، اظهار داشت: در فضای دوقطبی، سکوت اهل علم در حوزه و دانشگاه رخ می‌دهد، چرا که از هر انتقادی، تلقی توهین می‌شود و با هر امربه معروف و نهی از منکری، سخت برخورد می‌شود.

دیکتاتوری رسانه‌ای، شوم‌تر از دیکتاتوری رضاخانی
پناهیان ادامه داد: تقاضا می‌کنم اندیشمندان بررسی کنند که دیکتاتوری رسانه‌ای که ذیل عملیات دوقطبی‌سازی انجام می‌شود، شوم‌تر است یا دیکتاتوری دیکتاتور‌هایی مثل رضاخان قُلدر و آل‌سعود که محبوب استکبار جهانی هستند؟ وی با محکوم کردن کسانی که به ایجاد دوقطبی در جامعه دامن می‌زنند، گفت: خدا لعنت کند کسانی را که هر کسی انتقاد می‌کند، متهم و منتسب به یک جناح می‌دانند. این لعنتی‌ها کسانی هستند که نمی‌گذارند جامعه پیش برود و فضای نقد و گفت‌وگوی آزاد، شکل گیرد. پناهیان ادامه داد: صهیونیست‌ها این دوقطبی را در بسیاری از کشور‌های پیشرفته اجرا کرده‌اند و از این طریق، کشور‌ها را اداره می‌کنند. البته در کشور ما موفق نشده‌اند، منتها دعوایش را همیشه راه می‌اندازند. رئیس حوزه علمیه دارالحکمه، انتخابات مجلس یازدهم را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه انتخابات در یک جامعه سالم، انتخاباتی است که کاندیدا‌ها حرف‌های خودشان را بزنند و با جذابیتی که در برنامه‌های‌شان وجود دارد، رأی جمع کنند نه با تخریب دیگران، اظهار داشت: اگر در یک انتخابات، همت بر تخریب دیگر کاندیدا‌ها قرار گیرد، آن‌هم به‌صورت دوقطبی‌سازی که با تخریب یک فرد فرق می‌کند (که البته هر دو مذموم است)، این انتخابات، نتیجه سالمی نخواهد داشت. پناهیان با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس به‌دنبال «تونسیزاسیون» کردن ایران هستند، گفت: آیا شورای نگهبان یا قوه قضائیه با کسانی که اینطور مردم را دعوت به آشوب می‌کنند طبق قانون نباید برخورد کنند؟

وی ادامه داد: در حد رسانه‌های بسیار نزدیک دولت، سراغ داریم که خبر دروغ منتشر می‌کنند تا مملکت را به آتش بکشند و بعد که به رسانه‌های دشمن منتقل می‌شود، خبر خود را حذف می‌کنند. این کار، ظاهراً از نظر قانونی مشکلی نخواهد داشت ولی از نظر مروت و انصاف، جای سؤال دارد. پناهیان تصریح کرد: از رئیس‌جمهور محترم انتظار داریم اطرافیان خود را نهی از منکر کنند تا از رفتار‌های اینچنینی بپرهیزند، چرا که خودشان گفتند که جامعه نیاز به آرامش دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار