کد خبر: 968936
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه آهنگ و محتوای برخی اشعاری که توسط برخی مداحان خوانده می شود، در شأن ائمه معصومین نیست، گفت: معنویت افزایی و ترویج اخلاق اسلامی و تبیین اهداف عاشورا باید محور همه مضامین نوشته شده و خوانده شده در هیأت حسینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره شعر عاشورایی با بیان اینکه فرصت های بی نظیری در حوزه ادبیات و شعر عاشورایی در منطقه آذربایجان وجود دارد، اظهار داشت: برای غنا بخشی به اشعار آیینی در کنار بهره مندی از تجارب پیشکسوتان از ذوق و‌ استعداد جوانان بیشتر استفاده کرد‌.

امام جمعه تبریز افزود: زمینه برای رشد جوانان در این حوزه بسیار زیاد و تاسیس دبیرخانه دائمی آن میتواند موثر و ارزشمند باشد.

وی با تاکید بر ترویج اشعار حماسی برای انتقال آموزه های دینی و مذهبی خصوصاً قیام عاشورا ادامه داد: مزمون اشعار نوشته شده باید بر تقویت وحدت فِرق مختلف اسلامی تاکید داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه آهنگ و محتوای برخی اشعاری که توسط برخی مداحان خوانده می شود، در شأن ائمه معصومین نیست، افزود: معنویت افزایی و ترویج اخلاق اسلامی و تبیین اهداف عاشورا باید محور همه مضامین نوشته شده و خوانده شده در هیأت حسینی باشد.

آل هاشم با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شعر عاشورایی در تبریز برکات و آثار بسیار فراوانی می تواند داشته باشد، گفت: بروز و ظهور شعرای جوان، گسترش و نشر اشعار آیینی پرمحتوا و تغییر خط مشی مداحان در بیان آموزه های محرم و تبیین این فرهنگ از برکات ارزشمند این کنگره میتواند باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر