کد خبر: 968848
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
نمایندگان از دستاورد‌های قیام ۱۷ شهریور می‌گویند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی قیام خونین ۱۷ شهریور ۵۷ را برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی و نماد مقاومت برابر رژیم ستمشاهی دانستند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خانه ملت، حسن کامران، عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شهدای قیام ۱۷ شهریور را پایه‌گذاران تشکیل حکومت اسلامی خواند و گفت: قیام ۱۷ شهریور یک قیام استثنایی است به دلیل اینکه رژیم ستمشاهی تا بنِ‌دندان مسلح بود و رعب و وحشت بسیاری ایجاد کرده بود. این قیام تمام‌ساز و کار‌های غربی‌ها را به هم ریخت چراکه غربی‌ها و عوامل رژیم ستمشاهی امیدوار بودند که بالاخره این تخت و تاج استمرار پیدا کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه در قیام ۱۷ شهریور شهدای بسیاری داده شد، اما همین شهدا زیرساختی برای تشکیل حکومت اسلامی شدند چراکه همگی سربازان امام خمینی بودند؛ امام (ره) فرمودند این کودکانی که در گهواره هستند به این عبارت پاسخ می‌دهند حالا چه در انقلاب و چه در مسائل بعد از انقلاب؛ در ۱۷ شهریور سربازان امام تحول کردند چراکه متدین بوده و این حرکت را باور داشتند. کامران تصریح کرد: حرکت مردم در ۱۷ شهریور در منطقه و دنیا تأثیرگذار بود و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها فرمودند که باید خاطره شهدا و به ویژه شهدای ۱۷ شهریور را حفظ و احیا کرد. وی اظهار داشت: بازخوانی تاریخ انقلاب برای نسل جوان یک تابلو و آزمایشگاهی از غیرت و مردانگی است که در یک جو مشهود می‌توان استقامت کرد و خون داد و همین استقامت و ایستادگی برای نسل جوان یک درسی است که جوانان همین درس را در دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تکرار کردند و امروز نیز تأثیر آموزش و درس است که حرکت انتفاضه در جهان اسلام در فلسطین، لبنان و یمن جواب داد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم قیام ۱۷ شهریور را برگ زرینی بر تاریخ و دفتر انقلاب اسلامی و بیان رسوایی حکومت وابسته به نظام استکبار جهانی دانست و افزود: بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه رخداد‌های مهم و تأثیرگذار مثل قیام ۱۷ شهریور درس عبرت و هدایت نسلی است که در آن صحنه‌ها نبود‌ند.

احمد سالک افزود: کشتاری که در ۱۷ شهریور صورت گرفت، بر کسی پوشیده نیست و هزاران انسان به ویژه زنانی که با کودکان شیرخوار خود در صحنه بودند، مورد اصابت گلوله حکومت وابسته به باقیمانده حکومت شاه قرار گرفتند. اثر وضعی ۱۷ شهریور، سرعت بخشیدن به تحقق اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی بوده، هست و خواهد بود. نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد تأثیر بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه رخداد‌های مهم و تأثیرگذار مثل قیام ۱۷ شهریور روی نسل جوان تصریح کرد: تأثیرات بسیاری برای نسل جوان دارد. بیان خاطرات انقلاب اسلامی، درس، عبرت و هدایت است یعنی هدایت نسلی که در آن صحنه‌ها نبوده و اطلاعات و اخبار را می‌شنود و تصمیم می‌گیرد.

همچنین عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفت: انتشار اخبار شهدا در قیام ۱۷ شهریور، انگیزه مقاومت را در شهرستان‌ها بالا برد و خشم مردم را نسبت به شاه بیشتر کرد و این شهدا نماد مقاومت در برابر رژیم شاهنشاهی هستند.

علیرضا رحیمی افزود: ۱۷ شهریور بخشی از تاریخ انقلاب است و در اوج همبستگی و یکپارچگی مردم، این قیام رخ داد و این همدلی بین مردم باعث شد تا انقلاب به پیروزی برسد و شهدایی که در روز ۱۷ شهریور به شهادت رسیدند، نمادی از مقاومت مردم در برابر رژیم شاهنشاهی شدند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خشونتی که در ۱۷ شهریور اتفاق افتاد نقطه عطفی در سرعت بخشی به حوادث انقلاب شد چراکه منجر به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز متعاقب ۱۷ شهریور، حوادث زنجیره‌وار و متعددی اتفاق افتاد، تصریح کرد: در تهران نیز این حوادث از شدت بیشتری برخوردار بود و در نهایت چند ماه بعد منجر به حوادث بهمن ماه و بعد پیروزی انقلاب اسلامی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار