کد خبر: 968616
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسلوونی در دیدار عراقچی از علاقه مندی کشورش برای پیوستن به سازوکار مالی اینستکس خبر داد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به لوبلیانا سفر کرده بود، در ادامه رایزنی‌های خود در اسلوونی، با «نیرو سرار» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه اسلوونی ضمن اشاره به رفت و آمد‌های سیاسی بین دو کشور و تبادل هیأت‌های تجاری در سال‌های اخیر، مناسبات دو کشور را دوستانه توصیف کرد و اظهار داشت: مواضع ما همسو با اتحادیه اروپایی، مبتنی بر حفظ برجام است و علاقمند به پیوستن به ساز و کار مالی (اینستکس) هستیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن ابراز تشکر از دعوت از وی برای حضور در چهاردهمین نشست «مجمع استراتژیک بِلِد»، از حمایت‌های اسلوونی از برجام و توافق هسته‌ای و نیز درخواست این کشور برای پیوستن به اینستکس ابراز خرسندی و قدردانی کرد.

وی با تشریح پیشنیه و آخرین تحولات توافق هسته‌ای ایران و نیز روند تلاش‌های فرانسه به منظور حصول به تفاهم پیرامون لغو تحریم‌ها، ابراز امیدواری کرد: اتحادیه اروپایی و سه کشور اروپایی طرف مذاکره با ایران، به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کنند.

گفتنی است عراقچی که بعد از سفر روز دوشنبه یازدهم شهریور ماه به فرانسه به اسلوونی رفت در این سفر با همتای خود دیدار و دو طرف سومین دور رایزنی‌های سیاسی دو کشور را در لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار