کد خبر: 968599
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
ترامپ:
رئیس‌جمهوری آمریکا از توانایی بوریس جانسون در اداره کردن بریگزیت دفاع کرد! جانسون اخیرا حمایت برخی از نمایندگان حزب خود در پارلمان بریتانیا را از دست داده و آن‌ها خواستار به تعویق انداختن روند بریگزیت شده‌اند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، طی سخنرانی چهارشنبه‌اش در کاخ سفید، خطاب به خبرنگاران گفت: "او [نخست وزیر بریتانیا]دوست من است، و با تمام توان به این موضوع می‌پردازد، شکی در این نیست".

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز سه‌شنبه با پیوستن ۲۱ تن از نمایندگان حزب او به مخالفانش در پارلمان، با ناکامی مهمی مواجه شد؛ نمایندگان مخالف او قصد دارند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را عقب بندازند.

ترامپ طی اظهاراتش گفت: "بوریس می‌داند چگونه پیروز شود، در مورد او نگران نباشید".

جانسون محافظه‌کار، حامی قاطع بریگزیت است و وعده داده تا بریتانیا را در تاریخ سی و یکم اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند؛ حتی اگر توافقی برای تعیین رویه این خروج به دست نیاید. مجلس عوام بریتانیا، روز چهارشنبه در تازه‌ترین اقدام، رای به عقب افتادن این خروج داده است.

ترامپ پیش‌تر، ترزا می، نخست‌وزیر سابق بریتانیا را به دلیل عدم توانایی‌اش در پیشبرد بریگزیت، مورد نقد قرار داده بود.

هنگامی که بوریس جانسون در ماه ژوئیه روی کار آمد، ترامپ از رابطه شخصی خود با او سخن گفت و نسبت به توانایی او در پیشبرد بریگزیت -علی‌رغم وجود چنددستگی در پارلمان بریتانیا- ابراز اطمینان کرده بود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار