کد خبر: 968528
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح:
ارتش امریکا رئیس‌جمهور را از حمله به ایران منصرف کرد؛ برای ترامپ روشن کردند که اگر به ایران حمله کنیم چه اتفاقی می‌افتد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جریان بازدید از مرکز آموزش رزم مقدماتی شهید مدرس نیروی زمینی سپاه در جمع پرسنل وظیفه نخبه این مرکز آموزشی در پاسخ به سؤالات آنان طی سخنانی با بیان اینکه ما در منطقه نا امن جهان به سر می‌بریم، اما کشور ما جزو امن‌ترین کشور‌های جهان است گفت: این امنیت مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی فرزندان ملت ایران است و اینکه دشمنان ما جرئت تهاجم و اقدامی علیه ما را ندارند اتفاقی نیست و بازدارندگی ایجاد شده است.

وی افزود: وقتی که پهپاد فوق پیشرفته متجاوز امریکایی زده شده، رئیس جمهور امریکا تا آستانه تصمیم رفت و این حسابگری را ارتش امریکا برای او شفاف کرد در یک جلسه‌ای برای رئیس جمهور امریکا برآورد اطلاعاتی دادند که درصورت حمله به ایران در فضا چه اتفاقی می‌افتد، در تنگه هرمز و کشور‌هایی که ایران به عنوان بازوانی در جبهه مقاومت ایجاد کرده چه اتفاقی می‌افتد و در حوزه موشکی ایران چه اتفاقی می‌افتد. دو جلسه دو سه ساعته این آقا نشسته و گوش داده و به این نتیجه رسیده که نمی‌توان به ایران حمله کرد و این یک دروغ بزرگ است که به خاطر جان چند صد نفر از حمله به ایران منصرف شده است.

جوانان موتورمحرکه جامعه ایران
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح حرکت جوامع را همواره متکی به منابع انسانی و جوانان کشور‌ها دانست و اظهار کرد: تأثیرگذارترین عامل پیشرفت هر کشور منابع انسانی است. در این بین جوانان به عنوان موتور محرک جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند. در یک مسابقه‌ای که در طول زمان در حال اتفاق بین کشور‌ها است ممکن است که جامعه ما نسبت به گذشته رشد هم داشته باشد، اما اگر سرعت رشد کم باشد دچار عقب‌ماندگی می‌شویم. در جمهوری اسلامی که پایه آن با توجه بر جوان گذاشته شده به منابع جوان کشور باید بیش از این توجه شود و این اتکا به جوانان باید ادامه پیدا کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نفس اینکه با توجه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دستور ایشان شکل خاصی از سربازی برای نخبگان تهیه شده نشان از اهمیت این قشر جامعه است. در این شکل از سربازی عزیزان ما در شرکت‌های دانش بنیان و مراکز پژوهشی نیرو‌های مسلح و کشوری وارد می‌شوند که دارای سود دو طرفه است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: پس از انقلاب همه شئون کشور به دست نسل جدیدی افتاد و متوسط سنی هیئت وزیران بعد از دولت نهضت آزادی در حدود ۳۰ سال بود و در سپاه هم همینطور بود. دوره برون رفت از مشکلات و جنگ تحمیلی و آغاز سازندگی توسط همین جوانان اتفاق افتاد و در نتیجه ما در مقاطعی تجربه کردیم که اگر کار را به دست جوانان بسپاریم چه اتفاقی می‌افتد. البته الان بعد از ۴۰ سال دیگر کسی نمی‌پذیرد که ما با آزمون و خطا جلو برویم و باید از تجربه مسن‌تر‌ها در کنار نشاط جوانی استفاده کنیم. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: دو فراز بیانیه گام دوم به عنوان یک سند راهبردی و اساسی توجه به مقوله علم و جوانان است. ضرورت توجه به علم به عنوان عامل کسب رتبه‌های برتر قدرت جهانی و جوانان به عنوان موتور متحرک این آن مورد تأکید قرار گرفته است.

جبهه مقاومت روز به روز در حال پیشرفت است
سرلشکر باقری ادامه داد: در وضعیت منطقه‌ای جبهه مقاومت روز به روز در جهت تضعیف قدرت رژیم صهیونیستی و امریکا در حال پیشرفت است. در موضوع سوریه پول و توطئه و نامردی دنیا با تروریست‌ها بوده تا جبهه مقاومت از بین برود، اما چنین نشد. در عراق هم امریکا عراق را بلعیده بود و جبهه مقاومت عراق را از حلقوم امریکا بیرون کشیده است. یمن امروز به جایی رسیده است که به صورت خودکفا از خودشان دفاع می‌کنند و از همه هواپیما‌های به روز دنیا یک فروند ساقط کرده‌اند. البته دانش انقلاب اسلامی و پشتیبانی‌های معنوی ما پشت سر آن‌ها است. کشوری که در محاصره است و دارو نمی‌توان به آنجا برد چگونه موشک ۹ متری می‌توان به آن فرستاد. این‌ها توهماتی است که برخی دارند.

موازی کاری در ارتش و سپاه نداریم
باقری درباره روند تقسیم مأموریت‌های سپاه و ارتش گفت: در طی دو دهه گذشته بحث‌های فراوانی در این حوزه انجام شد. اما تقریباً کار موازی در ارتش و سپاه نداریم. در برخی مواقع ما نیاز به دو سازمان داشتیم و این به دلیل شدت تهدید بوده است. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پاسخ به سؤالی پیرامون امکان ورود نیرو‌های مسلح به موضوع زیرساخت‌های شبکه‌ای گفت: نیرو‌های مسلح مسئولیت مستقیمی در این حوزه ندارند، اما با توجه به شناخت و مطالعه‌ای که داریم، قطعاً توان ایجاد اینترنت ملی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات در کشور را داریم، ۷۰ درصد پهنای باند ما در اختیار خارجی هاست و خودمان در را بازکرده‌ایم تا آن‌ها بیایند افکار عمومی جوانان را مدیریت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار