کد خبر: 968376
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
به رغم حمایت‌های همه‌جانبه دونالد ترامپ از جنایات ائتلاف عربی در کشتار مردم یمن، تعدادی از قانونگذاران هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات بار دیگر به منظور توقف حمایت‌های واشنگتن از ائتلاف متجاوز سعودی در یمن، تلاشی تازه را برای افزودن یک متمم به لایحه بودجه دفاعی امریکا آغاز کرده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که دولت امریکا همچنان به فروش سلاح‌های پیشرفته به عربستان سعودی و امارات برای پیروزی در جنگ یمن ادامه می‌دهد، اما تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه و قانونگذاران دموکرات مجالس سنا و نمایندگان امریکا تلاشی تازه را برای متوقف کردن حمایت‌های واشنگتن از ریاض در جنگ یمن کلید زده‌اند. به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» هدف این قانونگذاران، ممنوع کردن حمایت لجستیکی امریکا از حملات هوایی ائتلاف سعودی از طریق افزودن یک متمم به لایحه سالانه بودجه دفاعی است؛ اقدامی که آن‌ها امیدوارند با منع ارسال قطعات یدکی هواپیما‌ها که عربستان سعودی به آن‌ها برای هواپیماهایش نیاز دارد عملاً سبب زمینگیر شدن کارزار حملات هوایی به یمن شود. طرح قانونگذاران همچنین بخش‌های خاصی از تبادل اطلاعاتی بین امریکا و عربستان سعودی را هم محدود خواهد کرد.» به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این متمم را در ابتدا «رو خانا» عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا از ایالت کالیفرنیا ارائه داد و متمم پیشنهادی او در نسخه تصویب شده لایحه بودجه در مجلس نمایندگان که اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست رأی آورده است و حالا تعدادی از قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در حال فشار بر اعضای سنا به منظور تصویب این متمم در مجلس سنا و حذف نکردن این متمم هستند. چهره‌های شناخته شده‌ای در کنگره امریکا از هر دو حزب، حامی این متمم هستند و آن‌ها به همین منظور نامه‌ای خطاب به اعضای ارشد دموکرات و جمهوریخواه کمیته‌های امور مسلح مجلسین کنگره نوشته‌اند. در این نامه آمده است: «با لحاظ کردن این متمم از این موضوع اطمینان حاصل خواهد شد که مردان و زنان یونیفورم‌پوش ارتش امریکا در جنگی که کنگره هرگز مجوز آن را صادر نکرده، مشارکت نمی‌کنند.»

تلاش مجدد کنگره برای کاهش حمایت‌های اطلاعاتی و نظامی از عربستان سعودی در جنگ یمن، در حالی است که ترامپ چند ماه پیش مصوبه ضد سعودی مجلس نمایندگان را وتو کرد و مدعی شد عربستان سعودی بزرگ‌ترین متحد واشنگتن در خاورمیانه است و دولت امریکا باید از سعودی‌ها حمایت کند. امریکا در پنج سال گذشته با فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان و امارات در جنایات سعودی‌ها در کشتار مردم بی‌گناه یمن شریک است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار