کد خبر: 968364
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
دو پسر عموی سارق که در جریان‌های سرقت‌های سریالی خود مرتکب دو قتل شده‌بودند در دادگاه محاکمه شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۲۲‌تیر‌سال‌۹۴، مأموران پلیس شهر شریف‌آباد از قتل مرد ۷۵‌ساله به نام یحیی در یکی از خیابان‌ها باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مرد سالخورده بر اثر اصابت چند ضربه چاقو با انگیزه سرقت به قتل رسیده‌است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه مأموران در جریان قتل مرد جوانی به نام احمد در نزدیکی همان محل قرار گرفتند که مشخص شد وی نیز در جریان سرقت به قتل رسیده‌است.

دستگیری پسرعمو‌های قاتل
با انتقال دومین جسد به پزشکی قانونی تلاش‌ها برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شد تا اینکه بعد از گذشت دو سال و شش‌ماه دو پسر عمو به نام‌های رضا و مهران به اتهام سرقت بازداشت شدند. با انتقال متهمان به پلیس‌آگاهی و بازجویی از آن‌ها مشخص شد دو پسر عمو، عاملان قتل یحیی و احمد هستند.

محاکمه قتل مرد جوان
دو متهم پس از اعتراف به قتل راهی زندان شدند. اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آن‌ها چند سال قبل برای قتل مرد جوان در یکی از شعبات دادگاه کیفری برگزار شد. دو متهم در دادگاه پس از درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شدند، اما مدتی بعد موفق شدند رضایت اولیای‌دم را با پرداخت دیه جلب کنند.

محاکمه قتل مرد سالخورده
دو متهم روز گذشته برای دومین بار در شعبه‌دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل مرد سالخورده پای میز محاکمه قرار گرفتند. ابتدای جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص دادند و بعد از آن رضا در جایگاه ایستاد و مقابل هیئت‌قضایی با انکار قتل پیرمرد گفت: من قاتل نیستم. چاقو دست من بود که قبل از قتل به مهران دادم و زمان حادثه هم مهران مرتکب قتل شد. سپس مهران در جایگاه ایستاد و گفت: من قاتل پیرمرد هستم و رضا در قتل نقشی نداشت. رضا از من بزرگتر بود که پس از دستگیری قتل پیرمرد را به گردن گرفت.

متهم در شرح ماجرا گفت: آن زمان سن کمی داشتم و ۱۸‌ساله بودم. کشاورزی می‌کردم و درآمد زیادی نداشتم به همین خاطر نمی‌توانستم هزینه‌های زندگی را تأمین کنم. رضا از من بزرگتر بود و زن و بچه داشت. او با سرقت هزینه‌های زندگی‌اش را تأمین می‌کرد و زندان هم رفته بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم با رضا باند سرقت را تشکیل دهم.

او در خصوص شیوه سرقتشان گفت: برای سرقت راه شهروندان را سد می‌کردیم و اگر مقاومت می‌کردند، آن‌ها را با چاقو تهدید می‌کردیم. من تازه شروع به سرقت کرده‌بودم و حرفه‌ای نبودم. آن روز هم نمی‌دانستم چطور با چاقو به پیرمرد ضربه بزنم تا به قتل نرسد. پس از حادثه در حالی که ۳۳‌فقره سرقت کرده‌بودیم از سوی مأموران شناسایی و بازداشت شدیم.
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار