کد خبر: 968031
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
زنان انگلیسی می‌گویند زمانی که حجاب بر سر دارند نسبت به خشونت‌های جنسی و بی‌اخلاقی‌ها در امان هستند
مریم زاهدی
سرویس زنان جوان آنلاین: با تمام پروژه‌های اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در دنیای غرب، اما سیل گرایش غربی‌ها به سمت اسلام روندی فزاینده به خود گرفته است. گزارش‌های رسانه‌های انگلیسی نشان می‌دهد در این کشور گرایش زنان به اسلام بسیار بیشتر از مردان است و اصلی‌ترین دلیل گرایش این زنان دنیای غرب به اسلام نیز مسئله حجاب است. بسیاری از زنان مسلمان انگلیسی در مصاحبه با رسانه‌های این کشور علت مسلمان شدن خود را «امنیت» بیان می‌کنند؛ زنان مسلمان اظهار می‌دارند زمانی که حجاب بر سر دارند نسبت به خشونت‌های جنسی و بی‌اخلاقی‌ها در امان هستند. آنان حجاب را ممانعتی برای متعرضان می‌دانند که از تعرض مصون بمانند.
دنیای لیبرالی غرب با وجود تمام شعارهایش در برقراری امنیت و آرامش روانی برای زنان ناتوان مانده است. سیاست‌های لیبرالی کشور‌های غربی با نگاه ابزاری به زن و از بین بردن نهاد خانواده موجب شده تا زنان و دختران در این کشور‌ها امنیت روانی و اجتماعی کافی نداشته باشند.

آمار تجاوز و خشونت علیه زنان در دنیای غرب

در آمریکا سالانه ۳۲۱ تا ۵۰۰ نفر قربانی تجاوز و حمله جنسی می‌شوند. بر اساس گزارش شبکه ملی مبارزه با تجاوز جنسی در آمریکا ۳۲۱۵۰۰ نفر در سال از سن ۱۲ سالگی به بالا به طور متوسط در معرض تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.
در کشور‌های اروپایی هم زنان وضعیت ناخوشایندی را تجربه می‌کنند. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این خصوص اعلام کرد طبق تحقیقات اندیشکده بنیاد ژان ژورز (Fondation Jean Jaurès)، ۴ میلیون زن در فرانسه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند که این رقم، ۱۲ درصد از جمعیت زنان فرانسه را تشکیل می‌دهد. مطالعات آژانس ملی جرم نشان می‌دهد آزار‌های جنسی در فرانسه، هفت برابر نسبت به کشور‌های دیگر جهان گزارش می‌شود؛ با این حال این آژانس برآورد‌های خود را محافظه‌کارانه دانسته و بیان می‌کند که بسیاری از این آزار و اذیت‌ها فاش نمی‌شوند.

تجربه ناخوشایند ۶۰ درصد از زنان ۱۸ تا ۲۶ ساله

در کشور انگلستان هم ۶۰ درصد زنان ۱۸ تا ۲۶ سال مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. همین احساس ناامنی هم موجب شده تا این زنان احساس کنند با توسل به حجاب اسلامی می‌توانند به امنیت برسند.
گزارش جدیدی که از سوی «مرکز اقدام علیه تجاوز جنسی» منتشر شده خبر از وقوع تجاوز‌های جنسی در دانشگاه‌های انگلستان می‌دهد و حکایت از آن دارد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان در دانشگاه‌های انگلستان، تجربه‌های بسیار ناخوشایندی از تجاوز جنسی را پشت سر گذاشته‌اند.

در این گزارش، تقریباً ۴۵۰۰ دانشجو از ۱۵۳ دانشگاه مختلف سراسر انگلستان مورد تحقیق قرار گرفتند؛ این برای نخستین بار است که چنین تحقیقاتی در این مورد در دانشگاه‌های انگلیس انجام می‌شود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد ۶۲ درصد از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مشغول به تحصیل در انگلستان، خشونت جنسی را در ایام تحصیل تجربه کرده بودند. ۸ درصد از دختران دانشجویی که در این تحقیقات شرکت کرده بودند، گفتند که در دانشگاه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. مطابق با گزارش‌های مرکز ملی آمار در انگلستان تقریباً ۴ درصد از زنان در انگلیس و ولز مورد تجاوز قرار می‌گیرند، اما این گزارش بیانگر آن است که این تعداد، تقریباً دو برابر میزان تجاوز در انگلستان و ولز است.

در جست‌وجوی آرامش

در چنین فضایی بدیهی است که افراد به دنبال امنیت و آرامشند و اسلام و حجاب این امنیت و آرامش را برای آن‌ها فراهم می‌کند. به همین خاطر است که بررسی‌های دفتر آمار ملی انگلیس در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد شمار مسلمانان در برخی مناطق لندن به حدود نیمی از جمعیت آن مناطق می‌رسد و در صورت تداوم روند افزایش شمار مسلمانان، اسلام در ۱۰ سال آتی در این مناطق به دین اکثریت تبدیل خواهد شد. زیربنایی‌ترین دلیل این گرایش وسیع به اسلام نیز ناتوانی دموکراسی لیبرالی از پاسخ دادن به سؤالات و ابهامات و محافظت از افراد است.
اگر آمار مسلمانان این کشور را در سال‌های قبل مورد بررسی قرار دهیم میزان رشد اسلام در این کشور اروپایی بهتر برایمان روشن می‌شود. در حالی که در سال ۱۹۹۱ شمار مسلمانان انگلیس کمتر از یک میلیون نفر (۹۵۰ هزار نفر) بود و تنها ۹/۱ درصد از کل جمعیت این کشور را شامل می‌شد؛ تنها یک دهه پس از این تاریخ، شمار مسلمانان به یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۲۶ نفر یعنی ۳ درصد از کل جمعیت این کشور رسید و با فرارسیدن سال ۲۰۱۱، این تعداد در انگلیس و ولز به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یعنی ۸ /۴ درصد از کل جمعیت شهروندان رسید.

اسلام پرجمعیت‌ترین دین دنیا خواهد شد

آمار و ارقامی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده نشان‌دهنده تداوم افزایش شمار مسلمانان است. این آمار نشان می‌دهد تعداد مسلمانان در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۰ نفر در انگلیس و ولز یعنی ۴ /۵ درصد رسیده است. این تعداد در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش پیدا کرده و به ۶ درصد جمعیت این کشور افزوده شده است.
در این میان نکته قابل تأمل این است که به گزارش خبرگزاری تلگراف، نرخ رشد جمعیت زنان مسلمان دو برابر مردان است؛ زنان این کشور نسبت به مردان، اشتیاق فراوانی برای مطالعه در مورد اسلام دارند.
نیمی از جمعیت مسلمان کشور انگلیس زن هستند. نیمی از مسلمانان انگلیس و ولز در خارج متولد شده‌اند. این در حالی است که نسبت مسلمانان کمتر از رده سنی ۱۰ سال، بیشتر از دیگر گروه‌های سنی است؛ امری که از افزایش تعداد آن‌ها در نسل‌های آتی حکایت دارد. آمار‌ها حاکی است در سال ۲۰۵۰ تعداد مسلمانان انگلیس به ۱۷ درصد جمعیت این کشور می‌رسد.

بسیاری از زنان مسلمان انگلیسی در مصاحبه با رسانه‌های این کشور علت مسلمان شدن خود را «امنیت» بیان می‌کنند؛ زنان مسلمان اظهار می‌دارند زمانی که حجاب بر سر دارند نسبت به خشونت‌های جنسی و بی‌اخلاقی‌ها در امان هستند؛ آنان حجاب را ممانعتی برای متعرضان می‌دانند که از تعرض مصون بمانند.
۶۵ درصد زنان مسلمان به‌خاطر حجاب به اسلام علاقه‌مند شدند؛ آن‌ها حجاب را برای خود یک نوع «سپر محافظتی» در مقابل این بی‌اخلاقی‌ها می‌دانند. به گزارش مرکز آماری «بیو» در سال ۲۰۷۵، اسلام به پرجمعیت‌ترین دین دنیا تبدیل خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
0
1
عالی

سوره احزاب، آیه ۵۹ رو ببینید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر