کد خبر: 968020
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
جهادگران پزشک هر روز یکی از استان‌ها و یکی از مناطق محروم آن‌ها را انتخاب می‌کنند تا سطح سلامت، بهداشت و درمان مردم مناطق محروم را افزایش دهند.
مینا محمدی
سرویس ایران جوان آنلاین: جهادگران پزشک هر روز یکی از استان‌ها و یکی از مناطق محروم آن‌ها را انتخاب می‌کنند تا سطح سلامت، بهداشت و درمان مردم مناطق محروم را افزایش دهند. اقداماتی که فقط در همین دو ماه اخیر باعث ارائه خدمات پزشکی به ۴ هزار و ۳۰۳ نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و گلستان شد و آن‌ها توانستند از خدمات پزشکی رایگان بسیج جامعه پزشکی برخوردار شوند. این خدمات نیز شامل ارائه خدمات دندانپزشکی، ویزیت توسط پزشک عمومی، ارائه دارو، ارائه آموزش‌های بهداشتی دوره سالمندی و میانسالی، ارائه آموزش‌های فرهنگی، ارائه خدمات مامایی، غربالگری قند خون، غربالگری فشار خون و ارجاع افراد به مراکز خدمات جامع سلامت می‌شود.

جهادگران بسیج جامعه پزشکی که هر روز یک منطقه از کشور را برای خدمت‌رسانی انتخاب می‌کنند، در آخرین فعالیت‌شان توانستند به ۴ هزار و ۳۰۳ نفر خدمات پزشکی ارائه دهند. خدماتی که از ویزیت ساده توسط پزشک عمومی تا ارائه داروی رایگان و ارجاع بیماران با هزینه بسیج به مراکز سلامت را شامل می‌شود. این کار نیز طی دو ماه اخیر و در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و گلستان انجام شده است. در این خصوص داوود لطفی، مسئول بسیج دانشجویی ناحیه مقاومت بسیج سبزوار با اشاره به ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر در روستا‌های محروم بخش روداب سبزوار می‌گوید: «با حضور تیم پزشکی در این روستا‌ها بیش از۲۰۰ نفر به صورت رایگان از ویزیت تا خدمات پزشکی برخوردار شدند.» علاوه بر ویزیت رایگان بخشی از مردم مناطق محروم استان خراسان رضوی، در استان کردستان به خصوص مناطق محروم مریوان نیز ۵۰۰ نفر توانستند از خدمات پزشکی و درمانی رایگان برخوردار شوند. در این خصوص مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی ایوان بیان می‌کند: «در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه عشایری و روستایی شهرستان ایوان بیش از ۵۰۰ نفر از عشایر و روستانشینان ایوان ویزیت شدند.» مالک رستمی اضافه می‌کند: «این تعداد افراد توسط سه اکیپ پزشکی شامل کارشناس بهداشت و دارویی در روستا‌های نرگسی، به چهار مله، تعل و گیلانه و مناطق عشایری مورد ویزیت قرار گرفتند.» گفتنی است اعتبار هزینه شده در این راستا ۵۰ میلیون ریال عنوان شده است. مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان ایوان با اشاره به ارتقای شاخص سلامت و امید به زندگی در مناطق روستایی و عشایری ایوان تأکید می‌کند: «یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب توسعه خدمات بهداشتی در مناطق محروم و دوردست است.»

ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق محروم

گفتنی است با هدف محرومیت‌زدایی و افزایش سطح سلامت جامعه در استان سیستان و بلوچستان و در منطقه ایرانشهر، ۲۰۰نفر در مرکز بخش بنت شهرستان نیکشهر ویزیت رایگان شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این باره بیان می‌کند: «در ادامه طرح ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم، یک تیم از پزشکان متخصص و جهادی با حضور در مرکز بخش بنت شهرستان نیکشهر خدمات درمانی و بهداشتی به مردم ارائه دادند.» دکتر محمدمهران امینی‌فرد اضافه می‌کند: «این طرح به منظور خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان گرامی به ویژه عزیزانی که در مناطق روستایی کمتر برخوردار ساکن هستند برگزار شده است و تمام تلاش ما در حوزه بهداشت و درمان کمک به سلامت مردم در این مناطق است.» البته فعالیت جهادگران و ارائه خدمات پزشکی آن‌ها در استان سیستان و بلوچستان به همین ۵۰۰ نفر منتهی نمی‌شود و به گفته مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ۳۸ نفر نیز در حوزه شهرستان زهک ویزیت رایگان شده‌اند. فاطمه کمیلی در این باره بیان می‌کند: «طی هفته گذشته، تیم پزشک عمومی بسیج جامعه پزشکی به روستای چاردری شهرستان هیرمند اعزام شدند و ضمن ویزیت بیماران، ۵۰بسته بهداشتی شامل شامپو، صابون، خمیردندان و مسواک به مبلغ ۷ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال توزیع و مبلغ ۳۵ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال نیز داروی رایگان در بین مردم این منطقه توزیع شده است.» علاوه بر سیستان و بلوچستان در استان چهارمحال و بختیاری نیز ۴۶۵ نفر توانستند از خدمات رایگان بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شود. گفتنی است ارائه خدمات دندانپزشکی برای ۴۰ نفر، ویزیت توسط پزشک عمومی برای ۱۲۰ نفر، ارائه دارو برای ۱۲۰ نفر، ارائه آموزش‌های بهداشتی دوره سالمندی و میانسالی برای۴۰ نفر، ارائه آموزش‌های فرهنگی برای ۳۲ نفر، ارائه خدمات مامایی برای ۵ نفر، غربالگری قند خون برای ۱۵ نفر، غربالگری فشار خون برای ۸۲ نفر و ارجاع ۱۱ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت از اقدامات تیم شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی در منطقه سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری است. همچنین مضاف بر این تعداد در استان‌های گلستان و آذربایجان غربی نیز به ترتیب هزار و ۲۰۰ نفر و هزار و ۷۰۰ نفر ویزیت رایگان شده‌اند. در این خصوص مسئول گروه جهادی رویش‌های انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهرستان گنبد کاووس گلستان می‌گوید: «تیم درمانی این گروه که از ۳۱ مرداد تا هشتم شهریور برای خدمات‌رسانی به مردم محروم روستا‌ها به دهستان سلطانعلی گنبدکاووس اعزام شدند، هزار و ۲۰۰ نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند.» محمد احسانی‌کیا می‌افزاید: «۱۵۰ نفر نیروی جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران شامل تیم‌های درمانی، عمرانی، کارآفرینی، فرهنگی و رسانه در این مدت به مردم محروم ۱۲ روستای قورپلجه، امیدآباد، امیدیه، توحید یک و دو، فیضیه یک و دو، سلمان یک و دو و ابوذر یک، دو و سه دهستان سلطانعلی بخش مرکزی گنبدکاووس خدمات‌رسانی کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار