کد خبر: 968002
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
دادستان تهران با بیان اینکه هر شکایت و مطلبی نباید در دادسرا مطرح شود گفت: درصد بالایی از شکایت‌های مطروحه در دادسرا مربوط به توهین و افترا است.
به گزارش جوان‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی القاصی دادستان تهران در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه ۵ (صادقیه) با اشاره به این که مجموعه دادسرا در خط مقدم دستگاه قضایی است افزود: بخش عمده‌ی ارزیابی مردم از قوه قضاییه به کنش‌ها و رفتار‌های ما در سیستم دادسرا مرتبط است و ما باید پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردم بر اساس شرع و قانون باشیم.
القاصی خطاب به قضات دادسرا با بیان این که ما در معرض امتحان و آزمایش الهی هستیم افزود: برخورد ما در مواجه با اصحاب پرونده باید یکسان باشد و رفتار ما با صاحبان جاه و مقام باید همان رفتاری باشد که نسبت به مردم عادی داریم و در این مرحله است که انسانیت و خداگرایی خود را ثابت می‌کنیم.

دادستان تهران اطاله دادرسی را از مشکلات دستگاه قضایی خواند و افزود این به معنای تضییع حقوق مردم است و ما باید نسبت به رسیدگی سریع این پرونده‌ها عزم جدی داشته باشیم.

دادستان تهران با بیان اینکه هر شکایت و مطلبی نباید در دادسرا مطرح شود گفت: درصد بالایی از شکایت‌های مطروحه در دادسرا مربوط به توهین و افترا است و بعد از مدتی که عصبانیت شاکی فروکش کرد؛ رضایت می‌دهد و منتهی به صدور قرار موقوفی تعقیب می‌شود که این پرونده‌ها طبق بخشنامه جدید ریاست محترم قوه قضاییه باید به سمت شورای حل اختلاف هدایت شوند تا تمرکز قاضی بیشتر بر روی پرونده‌های مهم و تخصصی باشد.

القاصی با اشاره به نقش خطیر ضابطین در مأموریت‌های قضایی و ضرورت حمایت و پشتیبانی از آن‌ها تصریح کرد: ضابط باید تحت تعلیمات قاضی باشد و قضات باید در مواجه با ضابطین رویکرد کنترلی و نظارتی داشته باشند و عملکرد آن‌ها را به دقت رصد کنند.

وی در ادامه، بازرسی دادستان‌ها از کلانتری‌ها و برگزاری جلسات مکرر با سرکلانتران و پلیس تخصصی را در رفع مشکلات و هماهنگی فی‌مابین دادسرا و نیروی انتظامی مؤثر خواند.

دادستان تهران کنترل و بازدید از وضعیت زندان‌ها را از دیگر وظایف دادستان‌ها عنوان کرد و افزود: پرونده‌هایی که متهم آن‌ها در بازداشت به سر می‌برد بسیار حساس و مهم هستند و باید سریعاً و بدون فوت وقت تعیین تکلیف شوند.

القاصی رسیدگی فوری به پرونده‌های اجرای احکام را ضروری دانست و افزود: قضات باید نسبت به پرونده‌های اجرای احکام ورود جدی داشته باشند و اکیپ‌های ویژه‌ای با هماهنگی کلانتری‌ها برای جلب و دستگیری متهمین اختصاص یابد.

دادستان تهران در بخشی از سخنان خود با اشاره به پرونده‌های جرائم خاص در حوزه امنیت اجتماعی افزود: برخورد با کسانی که باعث سلب آرامش در یک منطقه می‌شوند خط قرمز ندارد و قضات باید نسبت به رسیدگی و برخورد در جرائمی نظیر شرب خمر، چاقوکشی و کیف قاپی قاطع و سخت‌گیر باشند.

القاصی پیگیری حقوق عامه را از وظایف مدعی العموم دانست و افزود: در جایی که شاکی خصوص وجود ندارد ما باید نقش ناظر و رصد کننده را داشته باشیم و در خصوص حقوق عامه بخصوص تصرف اراضی ملی نباید منتظر شکایت سازمان‌های مربوطه باشیم. چه بسا فساد در همین سازمان‌ها اتفاق افتاده است و ما باید نسبت به پیگیری و احقاق حقوق عامه کوشا باشیم.

دادستان تهران در این جلسه ضمن معرفی غلامحسین چمن‌سرا به عنوان سرپرست جدید دادسرای ناحیه ۵ (صادقیه) از زحمات و تلاش‌های علیرضا کارگر تقدیر و تشکر کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار