کد خبر: 967997
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:
مهندس جوانبخت، گفت: الویت اول ما ایمن سازی ورعایت استاندارد‌های لازم برای تامین گرمایشی و سرمایشی مدارس است.
جوان آنلاین/ مهندس جوانبخت مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان قزوین درنشست خبری با خبرنگاران که دراداره کل نوسازی برگزارشد، ضمن تشریح ایمن سازی درمدارس اظهارداشت: ۲۷۷ کلاس درس دراستان داریم که با بخاری نفتی گرم می‌شوند و ۱۶۴۰ کلاس درس نیزبا بخاری گازی. امسال دربرخی مدارس گازکشی شده است، اما درمدارسی که گازکشی نشده یا ازنعمت گاز برخوردارنیستند برای آن‌ها رادیا تور‌های برقی را جایگزین بخاری‌های نفتی خواهیم کرد و با جایگزینی رادیا تور‌های برقی کلیه کلاس ها‌ی درس با آغاز فصل تحصیل با بخاری نفتی خدا حافظی خواهند کرد.
 
همه مدارس استان قزوین با بخاری نفتی خدا حافظی خواهند کرد/ درجذب خیرین رتبه دوم کشوری را داریم
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: استان قزوین درحال ساخت اولین مدرسه سبزبا اهداف مدیریت سبزدررابطه با محیط زیست وبهینه سازی مصرف انرژی است.

جوانبخت با تشریح اهداف مدرسه سبزبیان داشت: توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر، زمین گرمایی، مدیریت آب‌های خاکستری، تهویه مناسب هوا وکاهش آلاینده‌های صوتی درکلاس‌ها درس، استفاده ازدودکش‌های خورشیدی، رعایت قوانین آتش نشانی وکاهش مواد تخریبی از جمله موضوعاتی است که درتفاهمنامه‌ها آمده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با اعلام اعتبارات ملی واستانی اداره مطبوع خود اظهارداشت: امسال اعتبارات ملی ما ۴۰ میلیارد تومان است که تقریبا این اعتبارات پایداراست، اما سهم نوسازی مدارس دراعتبارات استانی ۴۰ میلیارد تومان است که هرساله ۳۰ تا ۴۰ درصد آن تخصیص می‌یابد.
 
همه مدارس استان قزوین با بخاری نفتی خدا حافظی خواهند کرد/ درجذب خیرین رتبه دوم کشوری را داریم
 
جوانبخت گفت: سرانه فضای آموزشی استان ما ۷۰/۵ متراست که استاندارد جهانی آن ۳۹/۸ متر مربع است که ما از نظر میانگین کشوری رتبه ۱۵/۲۳ را داریم که استان یزد دراین بخش رتبه ۶۷/۲۳ قرار دارد.

۴ هزارکلاس درس را استاندارد سازی کردیم

جوانبخت افزود: از سال ۹۲ ما ۴۰۰۰ کلاس درس را استاندارد سازی کردیم، اما در همین جا ازمسئولین درخواست داریم که نگاه ویژه‌ای به بودجه آموزشی در کشور داشته باشند.

وی راهبرد اداره نوسازی در سال ۹۸ را صنعتی سازی مدارس دانست وگفت: هدف ما ایمن سازی همه مدارس است که شاخص‌های استاندارسازی آن را شروع کرده ایم وهدف دیگر ما ایجاد مدرسه سبز است که همه استاندارد‌های بین المللی را دارد که اولین مدرسه با ۱۸ کلاس درس با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان درحال ساخت است که برای تکمیل آن با توجه به تفاوت قیمت ها‌ی مصالح به ۷ میلیارد تومان اعتبارنیازداریم تا این پروژه نیز به اتمام برسد.

از سال ۷۶ تا الان ۱۰۰۰ مدرسه ساخته ایم
 
همه مدارس استان قزوین با بخاری نفتی خدا حافظی خواهند کرد/ درجذب خیرین رتبه دوم کشوری را داریم

مدیرکل نوسازی مدارس استان با قدردانی اززحمات مدیران قبلی سازمان گفت: از سال ۷۶ تا الان اداره کل نوسازی مدارس ۱۰۰۰ مدرسه ساخته است.

وی افزود: ۲۳۳۸ واحد آموزشی داریم که با ۱۰۵۴۵ کلاس درس به ۱۱۸۴۶۷ نفردانش آموز دختر و ۱۲۸۱۵۱ نفر دانش آموزپسردرآن درحال تحصیل هستند.

وی گفت: ۱۷۵۰ مدرسه در استان نیاز به مقاوم سازی دارد و ۱۳۴۰ مدرسه نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

جوانبخت گفت: درسال ۹۸- ۲۱ پروژه با ۲۵۰ کلاس درس تا مهر ماه تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم ودرشش ماهه دوم سال نیز ۵ پروژه با ۶۰ کلاس درس با فضای آموزشی ۴۵۱۳ مترمربعی نیزتحویل خواهیم داد.

وی همچنین اظهارداشت: برای استاندارسازی ۱۶۰۰ کلاس درس ۲۵ میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

جوابخت با اعلام پروژه‌های نیمه کاره نیزگفت: ۱۰۱ پروژه نیمه کاره داریم با ۶۳۰ کلاس درس که احتیاج به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتباردارد.

درشهرک دانش و ناصرآباد با بحران مدرسه روبروهستیم

مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان قزوین با برشمردن نیاز‌های آموزشی دربرخی مناطق استان گفت: درشهرک دانش وناصرآباد ما دچارچالش و بحران مدرسه روبروهستیم، درمحمودآباد، شریف آباد، بیدستان هرکدام به ۲ واحد آموزشی نیازمندیم، درمهرگان به ۳۷ مدرسه نیاز داریم و با توجه به اینکه ما در بحث جذب خیرین رتبه دوم کشوری را داریم، اما از مسئولین و خیرین درخواست داریم که ما را در امر مدرسه سازی یاری کنند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
یعنی امسال بجای اینکه بسوزند یخ میزنند
البته والدینشون طی همیاری اختیاری میتونند هیزم تهیه کنند. این دیگه به خودشون مربوطه ولی چون سی چهل تا مدرسه کم داریم وقتی برف میاد هبزمها خاموش میشند برای اینهم باید یه فکری بکنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر