کد خبر: 967930
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
تا پایان امسال با 100 میلیارد ریال اعتبار؛
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امسال 300 طرح اشتغال‌زایی را با ایجاد 1000 شغل در روستاهای شهرستان‌های گرمسار و آرادان استان سمنان راه‌اندازی می‌کند .

در ادامه‌ی ایجاد نهضت اشتغال‌زایی و تحقق سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی در رفع محرومیت، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ عادلانه‌ امکانات و فرصت‌ها در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار کشور، 300 پروژه‌ اشتغال‌زایی در قالب طرح اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) با ظرفیت ایجاد یک‌هزار شغل در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود .

براساس این گزارش، این تعداد طرح اشتغال‌زایی به‌طور مشخص در 100 روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان به عنوان نقاط هدف ایجاد اشتغال بنیاد برکت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید .

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ایجاد و راه‌اندازی 300 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور مذکور بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده است .

این تعداد طرح اشتغال‌زایی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه و در رسته‌های شغلی‌ هم‌چون دام سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، صنایع دستی، دانش‌بنیان و مشاغل خدماتی به بهره‌برداری می‌رسد .

بنا به اعلام این بنیاد سه تسهیل‌گر و یک مجری، فرآیند اشتغال‌زایی را در 100 روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان آغاز کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تمام یک‌هزار شغل پیش‌بینی شده تا پایان سال 98 راه‌اندازی شود .

بنیاد برکت در سال 97 نیز 113 طرح اشتغال‌زایی را با حجم سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال در استان سمنان اجرایی کرد که ایجاد 400 شغل را در پی داشت. بیش‌تر این مشاغل در حوزه‌های کسب‌وکارهای خرد و خانگی در 58 روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان عملیاتی شده است .

هم‌چنین بنیاد برکت در نظر دارد برای سال آینده علاوه بر افزایش تعداد شهرها و روستاهای تحت پوشش در استان سمنان، تعداد رسته‌های شغلی را به 40 رسته برساند .

گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق واحدهای زیرمجموعه‌ خود در سال‌های اخیر بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است. در همین زمینه، در سال گذشته ۸۱ هزار شغل به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز راه‌اندازی ۱۰۰ هزار شغل دیگر در دستور کار قرار دارد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر