کد خبر: 967807
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در آستانه رقم زدن یک رکورد در تاریخ دنیای مربیگری قرار دارد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال کلمبیا در دیداری دوستانه به مصاف برزیل خواهد رفت. هدایت کلمبیا را در این دیدار کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران برعهده دارد.

کی‌روش در آستانه رقم زدن یک شب تاریخی است. این دیدار دویستمین بازی کی‌روش به عنوان یک مربی است و او دهمین مربی در تاریخ فوتبال جهان خواهد شد که توانسته به این رقم بازی به عنوان یک مربی در بازی‌های ملی برسد.

رکورددار مربیگری در بازی‌های ملی بورا میلوتینویچ است که ۲۸۶ بار روی نیمکت تیم‌های مختلف ملی نشست. کارلوس کی‌روش با توجه به سن و سالی که دارد می‌تواند رکورد این مربی سرشناس را هم پشت سر بگذارد.

کی‌روش ۸ سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت و توانست با این تیم دو دوره پیاپی به جام جهانی راه پیدا کند و در نهایت جای خود را به ویلموتس بلژیکی داد تا هدایت تیم ملی کلمبیا را برعهده بگیرد.

در تاریخ فوتبال جهان، تنها ۱۰ مربی وجود دارند که به رکورد ۲۰۰ بازی به عنوان مربی در تیم‌های ملی رسیده‌اند که عبارتند از:

میلوتینویچ (۲۸۶ بازی)

کلود روی (۲۵۵ بازی)

کارلوس آلبرتو پریرا (۲۵۱ بازی)

میلان ماچالا (۲۴۵ بازی)

محمود الجوهری (۲۳۸)

پرتی فوگس (۲۳۰)

هرنان داریو گومز (۲۲۷ بازی)

لارس لاگربک (۲۱۳ بازی)

فرانسیسکو ماتورانا (۲۰۸بازی)

کارلوس کی روش (۲۰۰ بازی) - البته کی‌روش در صورت حضور در بازی دوستانه برابر تیم ملی فوتبال برزیل به رکورد ۲۰۰ بازی خواهد رسید.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار