کد خبر: 967294
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
شهردار کلانشهر کرج در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح ولایت:
شهردار کلانشهر کرج در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح ولایت گفت: بیش از ۵۰ درصد از عملیات اجرای این تقاطع توسط اکیپ‌های امانی شهرداری انجام شده است.

علی اصغر کمالی زاده به منابع تامین این پروژه اشاره کرد و گفت: ارزش این پروژه ۴۸ میلیارد تومان است که صددرصد آن از منابع شهرداری تامین شده است.

وی افزود :در اجرای این پروژه صد هزار مترمکعب خاکبرداری و شش هزار تن آسفالت به کار برده شده است.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بودجه امسال شهرداری توضیح داد: شهرداری کرج  امسال دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که از این میزان ۵۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت است که بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

کمالی زاده تصریح کرد: امیدواریم ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر این اوراق تا پایان سال محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مابقی اعتبارات را باید از منابع شهروندی تهیه کنیم، توضیح داد: برای تحقق این هدف به کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم.

کمالی زاده گفت: امیدوارم شهروندان نیز در پرداخت عوارض با مدیریت شهری همکاری کنند تا روند توسعه‌ای شهر تسریع شود.

این مسئول با بیان اینکه امسال چند پروژه دیگر هم تکمیل و به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: امسال  هشت پروژه بازگشایی و تعریض خط چهار حصار را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه راه محور توسعه است گفت: توسعه راه‌ها نقش به سزایی در کاهش تصادفات دارد به همین دلیل مدیریت شهری تکمیل پروژه‌های این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

ضرورت تعامل بین بخشی برای کاهش ترافیک کرج

  در ادامه ، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج با اشاره به اینکه این پروژه اولین تقاطع غیرهمسطح افتتاح شده در سال جاری است، اظهار کرد: ترافیک یکی از جدی ترین معضلات کلانشهرهای امروزی است که علاوه بر اتلاف وقت شهروندان، آلودگی هوارا در پی دارد.

مهدی حاجی قاسمی با اشاره به اینکه ترافیک معضلی چند وجهی است ادامه داد: رفع این معضل به تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید و نیازمند تعامل بین دستگاهی برای اجرای طرح‌های موثر است.

وی بیان کرد: هر چند تا کنون اقداماتی برای کاهش ترافیک در مناطق شریانی شهر صورت گرفته ولی این اقدامات کافی نیست و لازم است مدیران با حساسیت بیشتری در این خصوص تصمیم گیری کنند.

حاجی قاسمی با تاکید بر اینکه امیدواریم ادامه پروژه راه ماهان- باغستان تا بهشت سکینه ادامه یابد، گفت: در این خصوص نیاز به عقب نشینی دیوار ساختمان استانداری البرز است که امیدواریم در این خصوص مساعدت لازم از سوی استاندار صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز مدیریت شهری کرج تکمیل پروژه‌های ناتمام است؛ تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح حصارک و کنارگذرمهرشهر از جمله این  پروژه‌ها هستند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج افزود: برای پروژه کنارگذر مهرشهر نیاز به همکاری شرکت راه‌آهن است و امید است این تعامل صورت گیرد، چون این پروژه مسیر مناسبی برای  دسترسی به فرودگاه بین المللی پیام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار