کد خبر: 967176
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
جزیره کیش آب و هوای گرم و مرطوب دارد و در سراسر جزیره درختان نخل دیده می‌شود و خیابان‌ها برای دوچرخه سواری و پیاده روی مخصوصا شب‌ها مناسب است.
جزیره نیلگون کیش در جنوب ایران و استان هرمزگان است که جز مناطق گردشگری با پیشینه‌ی تاریخی منحصربه فرد به شمار می‌آید. کیش دارای سواحل بسیار زیبا و دیدنی‌های تاریخی وطبیعی و هم چنین تفریحات هیجان انگیز و متفاوت در دریا و خشکی است.

جزیره کیش آب و هوای گرم و مرطوب دارد و در سراسر جزیره درختان نخل دیده می‌شود و خیابان‌ها برای دوچرخه سواری و پیاده روی مخصوصا شب‌ها مناسب است. مراکز خرید کیش متنوع و برای کسانی که به دنبال خرید در سفر هستند گزینه‌های خوبی به شمار می‌آیند. جشنواره‌ها و کنسرت‌ها و نمایش‌های مختلف و جذابی در کیش برگزار می‌شود که از تفریحات پرطرفدار در جزیره است. سفر به این مقصد با تور جزیره کیش یک سفر همه چیز تمام برای کسانی خواهد بود که به دنبال تفریحات متفاوت، غذا‌های خوشمزه، شادی و خرید هستند.

جاذبه‌های گردشگری:

(طبیعی)
ساحل مرجان

پارک ساحلی مرجان یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین سواحل تفریحی کیش است. علت نام‌گذاری این ساحل، وجود مرجان‌های متنوّع، سنگ‌های دریایی، حلزون‌ها و انواع مختلف صدف‌هایی‌ست که موج‌های خلیج به این ساحل آورده. در این ساحل چشم‌نواز که درختان نارگیل، لور و نخل بسیاری وجود دارد.

ساحل مرد ماهی‌گیر:

از دیگر شگفتی‌های جزیره‌ی کیش می‌توان به پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر اشاره کرد. در سراسر جزیره تزئینات و مجسمه‌های خاصی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها مجسمه‌ای به طول ۱۲ متر است که از ۱۲ لایه پشم‌شیشه‌های ضخیم و ۵. ۵ تن آهن ساخته شده است. هدف از ساخت این مجسمه، ایجاد نمادی از مردم بومی جزیره‌ی کیش بود که در گذشته زندگی خود را با ماهی‌گیری می‌گذراندند. نور پردازی و پوشش گیاهی این جزیره نیز دیدنی است.
 
سیر تا پیاز سفر به کیش با تور‌های لحظه آخری
ساحل درختان نارگیل:

ساحل درختان نارگیل یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های جزیره‌ی کیش است. این ساحل زیبا که آب‌وهوا و خاک ویژه‌ی خود را دارد، به محل مناسبی برای رشد درختان نارگیل تبدیل شده، ازاین‌رو، ساحل درختان نارگیل نام گرفته است. از دیگر امکانات و تجهیزات ساحل درختان نارگیل می‌توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ، محل طبخ غذا، آلاچیق‌هایی با چشم‌انداز روبه‌دریا، رستوران و بوفه اشاره کرد.

ساحل میرمهنا:

یکی دیگر از پارک‌های ساحلی محبوب کیش، ساحل میرمهنا است که در شمال غرب این جزیره قرار دارد...

از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این پارک می‌توان به مسیر‌های پیاده‌رو و دوچرخه‌¬رویِ هم‌جوار با جوی‌های آبِ پر از ماهی و نیز منظره‌ی لاک‌پشت‌هایی که در ساحل در حال حرکت هستند، اشاره کرد. زمین بازی برای کودکان مسجد جامع سفین و محله‌ی بومیان کیش، قایق و محل استراحت برای تفریح مسافران وجود دارد.

ساحل کشتی یونانی:

ساحل کشتی یونانی از سواحل صخره‌ای این جزیره است. این ساحل شگفت‌انگیز، نام خود را از کشتی‌ای گرفته است که سال‌ها پیش در آب‌های این جزیره به گل نشسته و برای همیشه در آن ماندگار شده است. لذت قدم زدن در این ساحل با آب زلال و تماشای آن از بالای صخره‌ها دلنشین است.

(تاریخی)
شهرِ تاریخی حریره:

این شهر تاریخی با معماری باشکوهش که در شمال جزیره کیش و در کنار دریا قرار دارد و به سده پنج تا ده می‌رسد از مناطق محبوب در کیش است. از جمله اماکن تاریخی آن می‌توان به بندرگاه‌ها، حمام، کارگاه‌های شیشه‌گری، قنات‌های تاریخی، مسجدی کهن و یک عمارت که در دل خاک مدفون بوده است، اشاره کرد...

کاریز کیش:

مجموعه‌ای زیرزمینی و زیبا در کیش است که قبلا قنات بوده و شامل بخش‌هایی مانند، رستوران‌ها، موزه، سالن آمفی تئاتر، غرفه‌های صنایع دستی و گالری‌های هنری است. همچنین صدف‌ها و مرجان‌هایی با قدمتی ۵۰۰ ساله که سقف این شهر زیرزمینی را پوشانده‌اند و زیبایی چشمنوازی به آن داده اند.

درخت سبز:

از باستانی‌ترین درختان لور در این جزیره است که قدمت ان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال است.

بسیاری از مردم، این درخت را به نوعی مقدس شمرده و برای برای برآورده شدن آرزوهایشان، به شاخه‌های این درخت کهنسال با پارچه گره‌هایی می‌زنند. این درخت در کنار شهر حریره قرار گرفته است.

باغ بهشت کیش:

در جزیره‌ی کیش، کاشتن درخت نخل همواره از مشاغل عمده‌ی بومیان این جزیره بوده است؛ از معروف‌ترینِ این نخلستان‌ها، می‌توان به باغ بهشت کیش اشاره کرد. این نخلستان زیبا تنها نخلستانی است که از سده‌های گذشته باقی مانده است. باغ بهشت کیش که در غرب منطقه¬ی سفین قرار دارد، در زمان غروب آفتاب، با زیبایی دو چندانش گردشگران زیادی را مبهوت خود می‌کند.

خانه‌ی مردم شناسی بومیان کیش:
خانه‌ی مردم شناسی بومیان کیش در بنایی با قدمت حدود ۲۰۰ سال، در منطقه‌‌ی سفین قدیم کیش واقع شده است. این سازه‌ی تاریخی این خانه‌ی عظیم شامل اتاق تابستانی، اتاق زمستانی، اتاق مهمان زنان، اتاق مهمان مردان، انبار خرما، مطبخ، اتاق خواب، اتاق حجله، مکتب خانه و... است.
 
سیر تا پیاز سفر به کیش با تور‌های لحظه آخری
مراکز تفریحی:

مجموعه‌ی پارک آبی اوشن کیش:

بروزترین امکانات و تفریحات را دارد و دارای ساعات جداگانه برای بانوان و آقایان است. این پارک روباز بوده و دارای انواع استخر‌ها و سرسره‌ها و ... است.

کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی آکواریوم:

در کیش کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی وجود دارد که یا کف آن‌ها شیشه‌ای است و یا زیر آن‌ها مکان‌هایی مانند آکواریوم تعبیه شده که می‌توان دنیای زیر آب را دید. تفریحات دیگری هم شب‌ها روی کشتی‌ها در دسترس است.

اسکوتر غواص کیش:

این اسکوتر‌ها لذت یک سفر دریایی را به دنبال دارد، زیرا که می‌توانند با آن غواصی کنند و بدون مهارت خاصی از دنیای زیرآب لذت ببرند. این اسکوتر‌ها مجهز به کپسول اکسیژن است.
 
دلفیناریوم:

در این مجموعه می‌توان انواع آبزیان و پستانداران را از نزدیک دید، دلفین‌ها و پنگوئن‌ها و گراز‌های دریایی و انواع پرندگان که هنر نمایی می‌کنند و بامزه و جالب هستند...

فلای برد:

این تفریح هیجان انگیز شلنگی است که به جت اسکی متصل است و لذت پرواز و سرعت را برای مسافر به همراه دارد.

بیگ بال:

توپ‌هایی بزرگ که می‌توان وارد آن شد و روی آب شناور و غلتان بازی کرد. این توپ‌ها بسیار مهیج هستند.

شاتل:

تیوپ‌هایی که با نوار‌هایی ضخیم به قایق وصل شده و با سرعت روی آب حرکت می‌کند و گاهی با رضایت افراد آن‌ها را درون آب می‌اندازد.

رستوران و کافه

رستوران شاندیز صفدری مرجان:
این رستوران در بلوار مرجان کیش قرار دارد
رستوران بومرنگ:
کیش بلوار مروارید.
رستوران دست‌پیچ:
رستوران دست‌پیچ در بلوار تهران و خیابان کوشای قرار دارد.
رستوران بین‌المللی قصر تشریفات
رستوران قصر تشریفات در جزیره‌ی کیش، میدان سنایی، بلوار اندیشه و در ساختمان قصرِ سفید واقع شده است.
 
سیر تا پیاز سفر به کیش با تور‌های لحظه آخری
 
فودسان:
میدان پردیس، طبقه زیر هتل پارمیس

مراکز خرید:

بازار مروارید: شیک با معماری هخامنشی، انواع بوتیک‌های زیورآلات و پوشاک، عطر و آرایشی، لوازم ورزشی و...
آدرس: بلوار مروارید کیش
دامون: شیک و مرکز انواع برند‌ها و تفریحات.
آدرس: خیابان وصال مرکز خرید دامون

پردیس ۱ و ۲:
مدرن و شیک، انواع پوشاک، لوازم آرایشی، وسایل صوتی و تصویری، کیف و کفش و...
آدرس: کیش میدان پردیس
مرکز تجاری کیش:
جمع مغازه‌های مختلف عرضه پوشاک، کیف و کفش، ساعت، عینک، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی، وسایل صوتی و تصویری، وسایل آشپزخانه، مواد غذایی، مکمل‌های غذایی و دارویی، موبایل و تجهیزات رایانه ای.
آدرس: کیش خیابان فردوسی

توصیه‌های سفر به کیش

• قیمت پرواز‌های مختلف از مبدا مورد نظرتان از جمله پرواز تهران کیش، پرواز مشهد کیش، پرواز شیراز کیش و.. را در وب جستوجو کنید و بلیط هواپیما ارزان را برای این مقصد انتخاب کنید.
• تا ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید تا کارت پرواز و بلیط را با آرامش بگیرید و چمدان‌ها را تحویل دهید.
• از تمام خدماتی که روی تور شما لحاظ شده است پیش از سفر اطلاع پیدا کنید.
• هنگام انتخاب هتل عکس اتاق‌ها و امکانات آن را ببیند و آدرس هتل خود را به همراه داشته باشید.
• حتما کارت ملی و شناسنامه و دفترچه بیمه تان را با خود ببرید، هنگام تحویل اتاق هتل شناسنامه ضروری می‌باشد.
• پیش از سفر برآورد کلی از هزینه‌های سفر داشته باشید می‌توانید در مورد هزینه‌ی تفریحات و رستوران‌ها تحقیق کنید.
• سعی کنید سبک سفر کنید و علاوه بر داشتن یک چمدان سبک، لباس راحت بپوشید، چون هوای کیش شرجی است و در فصل بهار و تابستان لباس خنک نیاز است.
• از قبل می‌توانید تفریحات متنوع کیش را ببینید و قبل از سفر انتخاب کنید که از کدام تفریحات و مکان‌های دیدنی قصد استفاده دارید.
• وسایل گران‌قیمت و مهم را ترجیحا با خود به سفر نبرید یا در صورت لزوم آن را در کیف دستی بگذارید.
• سفر به کیش با ماشین شخصی در صورت ورد به بنادر آفتاب، لنگه، چارک و انتقال ماشین به کیش با لندی گراف و صرف هزینه امکان‌پذیر است.
• اگر قصد شنا در آب‌های جزیره رادارید در عمق کم و نزدیک به ساحل شنا کنید.
• اگر قصد خرید از فروشگاه‌ها رادارید پیش از خرید قیمت‌ها را با شهر خودتان مقایسه کنید.
• رستوران‌های کیش به دو صورت با موزیک زنده و بدون موسیقی خدمات ارائه می‌دهند و طبیعتاً رستوران‌های دارای موسیقی زنده گران‌قیمت‌تر هستند.

شماره تلفن‌های ضروری کیش:

• کد کیش:۰۷۶
• پلیس:۱۱۰
• اورژانس:۱۱۵
• اطلاعات تلفن:۱۱۸
• اطلاعات پرواز:۱۹۹
• اطلاعات بندرگاه: ۴۴۵۵۵۶۴
• بیمارستان:۴۴۲۳۷۱۱
• شرکت خدمات گردشگری کیش: ۴۴۲۲۹۹۳
• فرودگاه:۴۴۴۳۳۰۰
• فرودگاه رزرواسیون:۴۴۴۳۴۶۰
• مدیریت حمل ونقل عمومی: ۴۴۳۱۹۸۰
آدرس فرودگاه: استان هرمزگان، کیش، بلوار فرودگاه، ایران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار