کد خبر: 967024
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
چگونگی نظارت به 2700 پروژه در استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: در حال حاضر حدود 2700 پروژه ریز و درشت در استان وجود دارد که چگونگی نظارت بر اجرای این تعداد پروژه‎ به اولویت‎بندی‎های موجود بستگی دارد.

داود بهبودی  در گفت‎وگو با خبرنگاران در ارتباط با نحوه پایش و ارزیابی یکپارچه پیشبرد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی به عهده معاون اول رئیس جمهور بوده و در استان‎ها مسوولیت ستاد به عهده استاندار است. 

وی افزود: یکی از وزرا هم از طرف معاون اول رئیس جمهور به عنوان وزیر معین پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی استان در هریک از استان‎ها تعیین شده که این مسوولیت در استان ما به عهده دکتر رحمانی، وزیر صمت قرار دارد.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان به شمار می‎رود و بر این اساس کلیه برنامه‎های ستاد اقتصاد مقاومتی اعم از رونق تولید، ستاد تسهیل، اشتغال و ... را پیگیری می‌‏کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی ابراز داشت: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی را با ریاست استاندار جهت بررسی عملکرد دستگاه‎ها در ارتباط با پیشرفت برنامه‎ها و پروژه‏های اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌دهیم و امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده تمام تلاش‎های ستاد متوجه حرکت در همین مسیر است.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال، توسعه صادرات و افزایش درآمدها همه از مسیر تولید و حمایت از تولید داخلی صورت می‎گیرد؛ رویکردهای جدید ملی و استانی هم بر همین اساس است.

بهبودی ادامه داد: عملکردهای امسال نشان می‌‏دهد علیرغم تمام محدودیت‏هایی که وجود دارد برخی از واحدها در تولید بسیار موفق عمل کرده‎اند؛ صادرات ما هم نسبت به سال‎های گذشته افزایش یافته است.

وی توضیح داد: امسال وضعیت شاخص‌های اقتصادی با ثبات‎تر از سال قبل است؛ بازار ارز و روند نوسانات قیمت تا حدودی کنترل شده و تلاش می‎کنیم این ثبات اقتصادی ادامه یابد و اگر مسائل کلان کشور در بحث‎های بین‎المللی و تحریم حل شود یک مسیر رو به رشد پیش روی کشور گشوده خواهد شد.

افتتاح 11 هزار میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس‎جمهور به استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی اعلام کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور بالای 11 هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح شد که نشان دهنده تحرکات اقتصادی و پیشرفت پروژه‎های زیربنایی در استان است.

وی افزود: باوجود منابع و بودجه محدود دولت با ابزارها و سازکارهای مختلفی که تعریف می‎شود پروژه‎های بزرگ فعال هستند و با بهره‎برداری رسیدن این پروژه‌‎ها مردم حلاوت و شیرینی صبر خود و تلاش مسوولان را احساس خواهند کرد.

بهبودی یادآور شد: در حال حاضر حدود 2 هزار و 700 پروژه ریز و درشت در استان وجود دارد که چگونگی نظارت بر اجرای این تعداد پروژه‎ به اولویت‎بندی‎های موجود بستگی دارد. 

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت پروژه‏‌ها نیازمند تامین مالی است؛ در گذشته نظام اجرایی ما پول نقد محور بود ولی در مقطع کنونی ترتیبات مالی عوض شده و تامین مالی اکثر پروژه‌‏ها از طرقی مثل اسناد خزانه اسلامی یا مشارکت مردم و بخش خصوصی صورت می‎گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر