کد خبر: 966960
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰
شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با رشد ۳ هزار و ۸۵۹ واحدی، درآستانه ثبت ۲۷۰ هزار واحد قرار گرفت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هر چند فشار بازار جهانی عقبگرد تقاضا در برخی از سهام‌های متأثر از نرخ‌های جهانی را به دنبال داشت، اما طیف گسترده‌ای از سهم‌ها همزمان با رشد قیمت‌ها با صف خرید هم روبه‌رو شدند.

شاخص کل در ادامه رکورد شکنی‌های پیاپی خود روز ۲ شهریور ماه ۹۸، با رشد ۳ هزار و ۸۵۹ واحدی در آستانه ثبت ۲۷۰ هزار واحد قرارگرفت. ارزش معاملات هم هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان به ثبت رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با هزارو ۷۶۵ واحد معادل (۴۵ /۲) درصد رشد، به ارتفاع ۷۴ هزار واحدی نزدیک شد.

ترین‌های معاملات
نماد‌های «شپنا»، «اخابر»، «شتران»، «همراه»، «شبندر»، «وپاسار» و «بفجر» در مجموع با ۱۲۱۰ واحد رشد، بیشترین تأثیر را در ثبت رکورد جدید شاخص کل را داشتند. در مقابل نماد‌های «فولاد» و «فملی» با چراغ قرمز مانع از رشد بیشتر نماگر مهم بورسی شدند.

گفتنی است نماد‌های بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان و گروه‌های خودروسازی (ایران خودرو و سایپا) به عنوان پربیننده‌ترین نماد‌ها بورسی معرفی شدند.

از میان نماد‌های معاملاتی بانک‌ها، خودرو، گروه‌های شیمیایی و فلزات اساسی، عنوان برترین گروه‌های صنعت را به خود اختصاص دادند.

«وپترو»، «ثاخت» و «بفجر» با بیشترین افزایش قیمت، سود بالاتری را به صاحبان سهام اختصاص دادند. در مقابل «وآذر»، «بالبر» و «کپشیر» با بیشترین کاهش قیمت ضرر بیشتری به دنبال داشتند.

چندی از فرابورس
در معاملات آیفکس نیز با رشد کم جان ۱۰ واحدی به ۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسید. به علاوه تعداد معاملات انجام شده در فرابورس از ۲۵۳ هزار فراتر رفت. همچنین ارزش معاملات انجام هم ۹۲۳ میلیارد و حجم معاملات بالاتر از یک میلیارد بود.

در میان نماد‌های فرابورسی، «دماوند»، «کگهر»، «میدکو» و «هرمز» با در مجموع با ۲۰ واحد افت بیشترین تأثیر منفی و نماد‌های «بپاس»، «حخزر» و «ذوب» با ۶ واحد افزایش، آیفکش را ارتقا دادند.

لازم به ذکر است در معاملات امروز «اعتلا»، «ردشت» و «میهن» بیشترین افزایش قیمت و «دماوند»، «قچار» و «کوثر» بیشترین کاهش قیمت را به خود دیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار