کد خبر: 966921
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
پیش بینی می‌شود با مصوبه جدید دولت در خصوص محدود شدن سقف سوخـت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌داران، سهم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی به طور قابل توجهی افزایش یابد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: از بامداد روز ۲۲ مردادماه (۱۱ روز پیش) با اجرای مصوبه دولت و در راستای هماهنگی‌های قبلی صورت‌گرفته بین سران قوا، به‌منظور رصد و مدیریت کامل عرضه سوخت در کشور، استفاده از کارت سوخت شخصی به‌هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه بنزین الزامی شد.

با گذشت ۱۰ روز از این الزام قانونی، (۲۲ مردادماه تا اول شهریورماه) تنها ۵ تا ۶ درصد از مردم در سراسر کشور از کارت سوخت شخصی خود استفاده می‌کردند که عمده دلایل این عدم استقبال از توصیه دولت برای استفاده از کارت سوخت شخصی را می‌توان در عدم تفاوت در استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت جایگاهدار و در دسترس بودن آسان کارت جایگاهدار بر روی هر نازل و سرعت در سوخت گیری دانست.

از روز گذشته با مصوبه جدید دولت، محدودیتی در سوخت گیری با کارت‌های سوخت جایگاه‌داران اعمال شد؛ به طوری که سقف هر بار سوختگیری با کارت جایگاهداران به ۳۰ لیتر رسید. اگرچه در برخی جایگاه‌ها پیش از این نیز (در روز‌های گذشته) محدودیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌دار تا ۴۰ لیتر وجود داشت، اما با ابلاغ مصوبه جدید از روز گذشته، در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور، سقف سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌دار به ۳۰ لیتر رسید.

روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران روز گذشته در این خصوص اعلام کرد: "پیرو اطلاع رسانی‌های قبلی به اطلاع می‌رساند از تاریخ روز جاری ۹۸/۶/۱ میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است. بدینوسیله به هموطنان عزیز تاکید میگردد جهت سهولت در سوختگیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده نمایند. یادآوری می‌گردد میزان لیتراژ در هر بار سوختگیری با کارت سوخت شخصی همان ۶۰ لیتر است. ضمنا چنانچه به هر دلیلی مراجعان محترم کارت سوخت بهمراه نداشته باشند در کلیه جایگاه‌ها کارت آزاد موجود است. "

پیش بینی می‌شود با این مصوبه جدید، سهم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی به طور قابل توجهی افزایش یابد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار