کد خبر: 966834
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
دلیل عدم پشتیبانی هوایی در بروز آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به تفاهم‌نامه سازمان مدیریت بحران و وزارت دفاع در خصوص پشتیبانی هوایی در مواقع بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز یکی از موانع اجرای این تفاهم‌نامه است که امیدواریم برای رفع این مشکل یک تصمیم جدی گرفته شود.

اسماعیل نجار در جلسه ویژه شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی که برای بررسی آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در تبریز تشکیل شد، با قدردانی از همکاری مردم منطقه و دستگاه‌های مسوول برای مهار آتش‌سوزی اظهار داشت: با توجه به اهمیت جنگل‌ها و مراتع در کشور به ویژه جنگل‌های ارسباران به خاطر گونه‌های کمیاب گیاهی، باید تلاش کنیم تا کمترین آسیب به این سرمایه‌های طبیعی وارد شود.

وی با بیان اینکه متولی مدیریت آتش‌سوزی در جنگل‌ها،مراتع و مناطق حفاظت شده، سازمان‌های حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع کشور هستند، افزود: سایر دستگاه‌ها در این خصوص نقش کمک‌کننده دارند و سازمان مدیریت بحران نیز بر حسب وظیفه از چند سال پیش همکاری خود را با این سازمان‌ها آغاز کرده است.

وی به تفاهم‌نامه سازمان مدیریت بحران و وزارت دفاع در خصوص پشتیبانی هوایی در مواقع بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها اشاره کرد و ادامه داد: عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز یکی از موانع اجرای این تفاهم‌نامه است که امیدواریم برای رفع این مشکل یک تصمیم جدی گرفته شود.

قلی الله‌قلی‌زاده، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز به اهمیت جنگل‌های ارسباران از نظر منابع طبیعی و معیشت مردم منطقه اشاره کرد و افزود: مردم منطقه همکاری خوبی در با دستگاه‌های مسوول داشتند و دستگاه‌ها نیز باید با تمام امکانات و تجهیزات خود برای مهار آتش‌سوزی تلاش کنند.


25 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در سال‌جاری

حمید قاسمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی هم با اشاره به وقوع 25 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران از ابتدای امسال تاکنون، اذعان داشت: آتش‌سوزی اخیر از سه روز گذشته در یکی دو نقطه شروع شده که در این مدت، تمام امکانات و تجهیزات موجود استان برای مهار آن به منطقه اعزام شده است.

داور نامدار، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز به شیب تند، سنگلاخی و صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی و دشوار بودن دسترسی و استقرار نیروها اشاره کرد و افزود: همه نیروهای عمل‌کننده تحت مدیریت فرماندار خداآفرین مشغول فعالیت هستند و جلوی توسعه آتش گرفته شده است.

وی درخصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران نیز گفت: هم‌اکنون آتش‌سوزی در دو نقطه به طور کامل مهار شده و در دو نقطه نیز به صورت کنترل‌شده و نه شعله‌ور ادامه دارد که امیدواریم تا بعد از ظهر امروز این دو نقطه نیز به طور کامل مهار شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر