کد خبر: 966681
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بخش کشاورزی نگاه ترحمی نمی خواهد بلکه هدایت درست می طلبد و با استفاده بهینه از منابع موجود شاهد توسعه این بخش خواهیم بود.

اکبر فتحی  در جلسه شورای هماهنگی کشاورزی شهرستان عجب شیر افزود: بخش کشاورزی باید به سمت و سوی اقتصادی برود تا برای فعالان بخش سودمند باشد.

وی با بیان اینکه صنعت به تنهایی نمی تواند زمینه رشد و توسعه باشد، گفت: با رشد کشاورزی می توان به توسعه صنعت دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای رونق کشاورزی، کشت محصولات کم آب بر و تغییر نوع آبیاری است.

فتحی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای را حرکتی به سمت کشاورزی اقتصاد محور عنوان کرد و گفت: ما در شهرستان‌های ملکان، سراب، جلفا، عجبشیر و شهرک خصوصی شبستر دارای شهرک‌های گلخانه‌ای هستیم که احداث و به بهره برداری رسیده‌اند و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی استان، شهرک‌های خصوصی را نیز در دست اقدام دارد  و افرادی که اراضی مورد نیاز برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای را در اختیار دارند می‌توانند با دریافت مجوز از سازمان، این شهرک‌ها را تبدیل به واحدهای گلخانه‌ای کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در رابطه با گلخانه‌های کوچک مقیاس نیز، گفت: در گذشته برای گلخانه‌های کمتر از ۳۰۰۰ متر مجوز صادر نمی‌شد اما در حال حاضر با ایجاد زیرساخت‌های لازم، گلخانه‌های ۵۰ تا ۳۰۰ متری نیز می‌توانند در محدوده شهرها و روستاها احداث و فعالیت کنند.

 

فرماندار عجب شیر هم با اشاره به نوسان قیمت برخی محصولات کشاورزی در سال های گذشته، برنامه ریزی اصولی در خصوص محصولات کشاورزی کشت و و توزیع و قیمت تضمینی محصولات کشاورزی را برای حفظ تولید ضروری دانست.

عادل اصغرپور به نحوه توزیع و تنظیم قیمت بازار انتقاد کرد و افزود: عمده فعالیت در شهرستان عجب شیر کشاورزی و دامداری است و حمایت از مسوولان استانی جهاد کشاورزی در کنار دولت نیاز شهرستان است.

فرماندار شهرستان عجب شیر اظهارداشت:با توجه به بارشهای خوب در سال زراعی و سهمیه که شهرستان در رهاسازی آب جهت احیای دریاچه ارومیه از سد قلعه چای که ۱۰میلیون مترمکعب بوده بیش از ۵۸میلیون متر مکعب رهاسازی شده است.

وی خواستار سرعت دهی در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق شیشوان و مهماندار شد و افزود: سرعت دهی به سیستم آبیاری نوین در این مناطق موجب افزایش راندمان کشاورزی و کاهش مصرف آب شهرستان خواهد شد.

فرماندار عجب شیر با اشاره به اهمیت نگهداری محصولات کشاورزی افزود: در شهرستان یک انبار سرد ۵هزارتنی وجود دارد که بدون استفاده مانده و نیاز به حمایت و سرمایه گذاری توسط خود سازمان یا واگذاری به بخش خصوصی دارد.

وی گفت: سرعت و پیشرفت  کشت محصولات کم آب در شهرستان کم است و نیاز به تسریع در برنامه ریزی و فرهنگ سازی جهاد کشاورزی شهرستان دارد زیراکه شهرستان عجب شیر بیشترین ساحل در حاشیه دریاچه ارومیه را دارد و فعالیت ها در این خصوص باید نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان عجب شیر قطب تولید گردو در استان می باشد و هجوم کرم خراط در این شهرستان نگران کننده است، افزود: اقداماتی در شهرستان انجام یافته است ولی عمق فاجعه کرم خراط زیاد بوده و سرمایه کشاورزی در حال نابودی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر