کد خبر: 965824
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
گزارشی از آئین اختتامیه ویژه برنامه با رهروان سحر
امام جمعه موقت تهران گفت: به جای گفتگو‌های روشنفکری باید در عرصه فرهنگ به میان جامعه آمد.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران که در مراسم اختتامیه برنامه با رهروان سحر -ویژه ماه مبارک رمضان- در فرهنگسرای امید سخن می‌گفت، با قرائت آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد:کتاب آسمانی ما می‌گوید در بسیاری از حلقه‌ها و نجوا‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری هیچ خیری نیست مگر این که کار نیک، معروف و اصلاح امور مردم در آن مورد بررسی و اقدام قرار گیردو از این حیث بسیاری از محافل ما که برکات آن شامل اجتماع نمی‌شود، بیهوده و باطل است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ایام بزرگداشت آزادگان با ذکر خاطراتی از سید آزادگان ایران افزود: مدیریت نیکوکارانه در ایام اسارت و همچنین یاری رسانی همگانی در آن زمان باعث شده که بریدن و خستگی و ناامیدی در شرایط سخت کمتر به سراغ آزادگان ما بیاید.
وی ضمن تشکر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خاطر اجرای برنامه با رهروان سحر در ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد این قبیل کار‌ها بتواند دل‌های همه را نسبت به هم نزدیک نماید.
سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با بیان این که یکی از حسرت‌ها و غبطه‌های زندگی من این است که در ماه رمضان سال جاری نتوانستم به شخصه در این طرح شرکت کنم و میزبان پاکبانان و آتش نشانان و مشاغل خدماتی شب تهران باشم، گفت: امروز مومنان همه با افتخار درحال حج ابراهیمی هستند و فضائل این عبادت را کسب می‌کنند با این حال بر اساس احادیث اگر انسان قدمی در راه مومنی برداشت بالاتر از ۱۰ مرتبه طواف خانه خداست.
اوحدی با بیان اینکه مهمترین کار مراکز فرهنگی ترغیب شهروندان به کار‌های نیکو است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن اسلامی یاد کردند که ستون این امر نیکوکاری و همراهی آدم‌ها به یکدیگر و همدلی‌هایی است که مقصود روزه و تمدن طیبه بوده و هست.
وی با تقدیر از خانواده‌هایی که در محل زندگی خود در را به روی خدمتگزاران خود گشودند گفت: باید کمک کنیم کار‌هایی از این دست از ام القرای ایران اسلامی به همه جا تسری پیدا کند.
مرضیه خسروی دبیر طرح و رئیس فرهنگسرای امید نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از نحوی اجرای این برنامه در ماه رمضان گفت: یکی از جالب‌ترین صحنه‌هایی که ما را منقلب می‌کرد این بود که یکی از پاکبانان زحمتکش شرکت کننده در برنامه سحری به ما اعلام کرد بعد از ۱۸ سال کار شبانه اولین سحری اش را در یک خانه خورده و حس در خانه بودن برای او احیا شده است و این تنها یک حکایت از ۵۰ محقل و ۱۲۵۰ میهمان عزیز این برنامه در ماه رمضان امسال بود.
در این برنامه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ از مراکز منتخب در اجرای ویژه‌برنامه «با رهروان سحر» تقدیر شد.
در پایان این مراسم از محمد سعادت مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷، شایسته تقدیر در بخش ویژه به دلیل جلب مشارکت شهروندان شاخص و برگزاری برنامه در منزل خانواده محترم شهید مدافع حرم احمد عطایی؛ اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱، شایسته تقدیر در بخش کیفیت شیوه اجرایی و ابتکار عمل؛ محمد صادق دهنادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ شایسته تقدیر در بخش پوشش تبلیغی و انعکاس رسانه‌ای؛ نسیم سلیم‌زاده رییس فرهنگ‌سرای آفتاب شایسته تقدیر در بخش اجرای برنامه‌های ضمنی، ابتکار عمل و مشارکت فعال تیم اجرایی؛ ریحانه کریمی ایده‌پرداز این طرح در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و خانم بهرامی‌نژاد سردبیر همشهری محلات مناطق ۴، ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ شایسته تقدیر برای انعکاس گزارش خبری با عنوان «میهمانان سحری آقای سیدحسین» برگزیدگان اجرای "با رهروان سحر" بودند.
در مراسم پایانی برنامه رهروان سحر ویژه ماه مبارک رمضان هم چنین از دستاورد‌های این طرح مردمی رونمایی گردید. در این برنامه که برای دومین سال برگزار شده بود، فرهنگسرا‌های تهران توانستند با سازماندهی بیش از ۵۰ محفل شبانه، شهروندان را برای میزبانی از خدمتگزاران شب تهران سازماندهی نمایند.
تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم احمد عطایی و شعرخوانی محمدرضا طهماسبی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی: به جای گفتگو‌های روشنفکری باید در عرصه فرهنگ به میان جامعه آمد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار