کد خبر: 965737
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
رئیس هیئت عامل ایمیدرو از سرمایه‌گذاری ۱۶ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا سال ۱۴۰۴ خبر داد وگفت: «وسعت اکتشاف معادن توسط ایمیدرو با برنامه جدیدی که به تأیید رسیده، به مرز ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع خواهد رسید.»
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: خداداد غریب‌پور در جمع خبرنگاران برنامه‌های جدید ایمیدرو را تشریح کرد و از اجرای اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در آینده نزدیک خبر داد. وی افزود: ایمیدرو تاکنون با کمک بخش خصوصی ۱۴ میلیارد دلار سرمایه در معدن و صنایع معدنی جذب کرده و تا افق ۱۴۰۴ نیز ۱۶ میلیارد دلار سرمایه جدید جذب خواهد کرد. همچنین برای احیای معادن کوچک، کمیته‌های اجرایی در استان‌ها ایجاد شده‌است.

غریب‌پور به جایگاه ایمیدرو در نقشه راه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: در نقشه راه معدن ۷۲ راهبرد مشخص شده که ایمیدرو مسئول ۳۳ راهبرد‌ها یعنی معادل ۴۶درصد آن است. برای این راهبرد‌ها ۱۴۵هدف تعیین کرده‌ایم و بیش از ۳۰درصد هم پیشرفت حاصل شده‌است. غریب‌پور افزود: پیش‌بینی شده امسال افزون بر ۵/۳ میلیارد دلار پروژه معدنی و صنایع معدنی افتتاح شود و از جمله برنامه‌های افتتاحی امسال، کارخانه احیای مستقیم بافت و واحد جدید گندله‌سازی در سنگان است.

وی درباره جایگاه این حوزه در بورس گفت: طی چهار ماهه نخست امسال، ۲۰ شرکت بزرگ معدنی ۲۷ درصد فروش بورس (۴۷ هزار میلیارد تومان) را به خود اختصاص دادند به همین دلیل ما در مجامع تلاش کرده‌ایم در پروژه‌های مشخصی، افزایش سرمایه دهیم تا این پروژه‌ها با ظرفیت عظیم شرکت‌های بزرگ پیش رود.

وی افزود: تحقیقات و ساخت داخل، نیاز محور شده‌است و بین سازندگان قطعات و تجهیزات و نیاز‌های وارداتی به صورت همزمان مدیریت می‌شود تا با خروج از لیست واردات، به ساخت داخل متکی شویم. غریب‌پور اظهار داشت: فعالیت‌ها در ایمیدرو به برنامه تبدیل شده تا به فرآیند نتیجه‌گرا تبدیل شود. به عنوان مثال، اکتشافات پایش می‌شود تا به سرانجام مطلوب برسد. وی تأکید کرد: توجه به بخش خصوصی از جمله راهبرد‌های ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است و در این راستا، شرکت‌های بزرگ را با اهداف این حوزه همراه کرده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار