کد خبر: 964586
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
وکیل مدافع محمدعلی نجفی از شروع مذاکرات با خانواده مرحوم میترا استاد برای اخذ رضایت خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حمید گودرزی، در این باره گفت: به دنبال تقاضای خانواده دکتر نجفی و تلاش تعدادی از معتمدین طرفین برای تشکیل جلسات مذاکره به منظور صلح و سازش، سرانجام مورد موافقت خانواده محترم داغدیده قرار گرفت و به عنوان وکیل مدافع نجفی موفق شدم دیدار‌هایی برای تشفی خاطر بازماندگان و حل و فصل موضوع برگزار کنم.

وی افزود: در این نشست‌ها با پدر و مادر داغدار مرحومه و همچنین مسعود استاد به عنوان نماینده تام الاختیار اولیای دم بحث و گفتگو‌هایی را آغاز کردیم که می‌تواند در حل مسالمت آمیز پرونده راهگشا باشد.

گودرزی تصریح کرد: امیدواریم تلاش خانواده نجفی برای تشفی خاطر و دلجویی از خانواده محترم استاد به لطف خداوند به نتیجه مطلوب برسد.

وی یادآور شد: هنوز مذاکرات به اعلام گذشت قطعی از سوی خانواده مرحوم استاد منتهی نشده است.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین اخبار خردادماه سال جاری قتل میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی - شهردار سابق تهران بود که صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله رخ داد و از همان ساعات اولیه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد. پس از انجام تحقیقات و شناسایی قاتل، نهایتاً عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف کردو انگیزه خود برای قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. پرونده نجفی با صدور کیفرخواست به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ارجاع شد و سه جلسه دادگاه در شعبه مذکور برگزار شد.

طبق اعلام علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران، اتهامات محمدعلی نجفی عبارت است از: الف- قتل عمد خانم میترا استاد، ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجازو ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) که تقاضای اولیای دم هم قصاص متهم است.

غلامحسین اسماعیلی در هفتمین نشست خبری از محکومیت محمدعلی نجفی به دو سال حبس به جرم حمل سلاح غیر مجاز و قصاص نفس به جرم قتل میترا استاد خبر داد و گفت: حکم غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورتی که از ناحیه اولیای دم یا وکلای آن‌ها و متهم یا وکلای او مورد فرجام خواهی قرار بگیرد، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار