کد خبر: 964246
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
میانگین قیمت مسکن در تهران به اذعان بانک مرکزی به رقم ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر مترمربع رسیده‌است، بنابراین تسهیلات بانکی صندوق پس‌انداز یکم بانک مسکن برای زوجین با رقم ۱۶۰میلیون تومان فقط به ۱۱ متر خرید خانه در شهر تهران کمک می‌کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «ایرنا» تسهیلات بانکی برای خرید خانه به خصوص در شهر‌های بزرگ آنقدر کم است که به اذعان مرکز پژوهش‌های مجلس فقط ۲۰ درصد قیمت خانه را شامل می‌شود. اکنون تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن به صورت انفرادی و تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای زوجین در شهر تهران با منابع صندوق یکم برنامه بانک مسکن برای خانه‌دار کردن متقاضیان است. این ارقام را که در کنار گزارش‌های بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در خصوص میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در تیر ماه که می‌گذاریم کاهش کارآیی تسهیلات بانکی برای خانه‌دار شدن متقاضیان کاملاً آشکار می‌شود.
بر اساس گزارش اخیر بانک مرکز‌ی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴ /۰ و ۵ /۹۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. با احتساب رقم میانگین قیمت مسکن و رقم وام اعطایی بانک مسکن از طریق صندوق یکم به زوج‌های جوان در صورت اخذ این وام (۱۶۰ میلیون تومان) فقط می‌توان ۱۱ متر خانه در تهران خریداری کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار