کد خبر: 964080
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان در نشست خبری چهارمین دوسالانه عکس نور:
هر عکاس بسیجی با تفکر انقلابی و ایمان قلبی، یک افسر جنگ نرم بوده و دوربین او به مثابه سلاحش مقابل دشمن است.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کمال‌الدین شاهرخ مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان این مطلب در نشست خبری چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور گفت: بخش عمده ثبت حافظه شفاهی بدون چشمداشت مادی در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پس از آن از سوی عکاسان صورت گرفته است. در واقع عکاس واقعیت‌های اجتماعی را کشف می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌دهد.
وی افزود: انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کلاس‌های آموزشی در سراسر کشور برگزار و علاقه‌مندان به عکاسی را حمایت می‌کند. ما در تمامی رده‌های انجمن عکس سازمان بسیج، ۷ هزار و۵۰۰ عضو داریم که به‌صورت مستمر با انجمن‌های استانی و آن‌ها هم با انجمن اصلی در ارتباطند. شاهرخ سپس درباره دوسالانه سراسری عکس نور گفت: پیشینه این دوسالانه به سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد و بیشترین میزان استقبال هم در دوره سوم با حدود ۱۶هزار فریم عکس ثبت شد.
وی همچنین درباره دوره چهارم این دوسالانه توضیح داد: دوسالانه امسال، پروژه‌محور است و هر عکاس پس از انتخاب موضوع، توسط یک استاد راهنمایی می‌شود و عکس‌ها پس از ثبت، در فرآیند رقابت قرار می‌گیرد. معرفی ظرفیت‌ها، محرومیت زدایی، شبکه‌سازی و کشف استعداد‌های جوان از جمله اهدافی است که برای مجموعه‌سازی درنظر گرفتیم.
شاهرخ درباره موضوعات جشنواره گفت: توانمندی‌ها و شکوه عزت و اقتدار و سازندگی در چهلمین سال تأسیس بسیج، سالم‌سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، نشاط‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه اسلامی، نقش مادران و همسران در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و تداوم مبارزه با استکبار، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی
ایرانی- اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی، خانواده و آسیب‌های اجتماعی، نگاهی نو به دفاع عزت‌آفرین و غیرتمند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزان بومی و محلی از جمله موضوعات امسال است.
مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان کشور درباره اقدامات اخیر انجمن متبوع خود گفت: آماده‌سازی مجموعه «شهیدشناخت» را در دست داریم که شامل اطلاعات ۲۵۰ هنرمند عکاس است که در بسیج و سپاه فعالیت داشته‌اند. همچنین کتاب‌های «چند فریم پراکنده» (خاطرات شهید علی تاج‌احمدی) و «از همان بالاها» (چند روایت کوتاه از زندگی شهید گودرزی) در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
وی درباره دوره چهارم این دوسالانه توضیح داد: در این دوره، صرفاً پذیرای مجموعه عکس هستیم، چون برخی تک عکس‌ها اتفاقی است، اما برای مجموعه عکس باید فکر، برنامه‌ریزی و تلاش کرد، ضمن اینکه موضوعات انتخابی ما هم با مجموعه عکس همخوانی بیشتری دارد، البته بنا داریم در دوسالانه بعدی، فرآیند جدیدی را رقم بزنیم.
وی اضافه کرد: فراخوان دوسالانه به زودی از طریق تارنمای طرفه هنر منتشر می‌شود. مهلت ارسال آثار ۲۰مهرماه و زمان افتتاح نمایشگاه ۲۳ آبان‌ماه امسال است.
یوسف گرامی دبیر اجرایی چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور هم گفت: دوسالانه امسال در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست مخصوص اعضای انجمن عکس بسیج است که حدود ۱۰۰عکاس را شامل می‌شود، اما بخش دوم (آزاد) محدودیتی ندارد و در قالب مجموعه عکس (۷ تا ۱۲ عکس) برگزار می‌شود.
سیدعباس میرهاشمی، سیف‌الله صمدیان، اسماعیل عباسی، حمیدرضا مجیدی و داود عامری اعضای هیئت انتخاب و داوری آثار هستند.
اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس «نور» در یکی از استان‌های محروم برپا خواهد شد.
این دوسالانه به همت سازمان هنرمندان بسیج با حمایت مؤسسه رزمندگان اسلام و بسیج وزارت ارشاد برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار