کد خبر: 963785
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
سه مجرم سابقه‌دار که با درج آگهی اجاره خودرو در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌۱۲ روز چهارشنبه، هشتم خرداد‌ماه، مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و مأموران را از ماجرای کلاهبرداری با خبر کرد. وقتی مأموران کلانتری‌۱۰۱ تجریش در محل حاضر شدند، شاکی گفت که سه‌مرد جوان با وعده کرایه دادن خودرو از او کلاهبرداری کرده‌اند. پس از آن که پرونده به دستور قاضی به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد، شاکی جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او گفت: روز حادثه همراه خانواده‌ام از اصفهان به تهران آمدم. برای اینکه بتوانم در مدتی که در تهران هستم به راحتی در شهر تردد کنم، به سایت دیوار مراجعه کردم تا خودرویی کرایه کنم. در بین آگهی‌های کرایه خودرو، یک خودروی سانتافه را انتخاب کردم و با اجاره دهندگان آن که خسرو، شادمهر و اصغر نام داشتند و حدوداً ۳۰‌ساله بودند در شمال تهران قرار ملاقات گذاشتم. بعد از حرف زدن در این باره، توافق کردیم در یک هفته‌ای که در تهران هستم سانتافه را ۲۱‌میلیون‌تومان اجاره کنم. من یک‌میلیون تومان به حساب آن‌ها واریز کردم و قرار شد فردای آن روز خودرو را تحویل بگیرم و بقیه پول را به حسابشان واریز کنم. فردای آن روز هم به بانک رفتیم و ۲۰‌میلیون تومان مابقی را به حساب یکی از آن‌ها واریز کردم. لحظاتی بعد در حالی که منتظر بودم خودرو را به من تحویل دهند متوجه شدم که هر سه از بانک خارج شده و فرار کرده‌اند.
با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند که سه متهم از مجرمان سابقه‌دار هستند که قبلاً به اتهام کلاهبرداری بازداشت و زندانی شده بودند. همچنین مشخص شد که خسرو یک روز بعد از کلاهبرداری از کشور خارج شده و راهی ترکیه شده است. بررسی‌ها در این باره جریان داشت تا اینکه بیستم تیرماه خبر رسید خسرو از ترکیه به تهران بازگشته است که مخفیگاه او در خیابان اندرزگو شناسایی و ۲۵‌تیرماه بازداشت شد. خسرو در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد. او گفت: من سردسته باند بودم. ابتدا شادمهر برای کرایه دادن خودرو‌های گرانقیمت در سایت دیوار آگهی می‌داد. بعد از آن که مشتریان تماس می‌گرفتند آن‌ها را فریب داده و بعد از واریز شدن پول به حسابمان پا به فرار می‌گذاشتیم و با پول‌های سرقتی خوشگذرانی می‌کردیم. متهم در ادامه مخفیگاه دو همدستش را به پلیس معرفی کرد که هر دو بازداشت شدند و حرف‌های خسرو را تأیید کردند. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی گفت: با توجه به اعتراف هر سه‌متهم، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر شده و تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در پایگاه یکم پلیس‌آگاهی جریان دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امید خدادادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
2
دقیقا الان چنین اتفاقی در اصفهان برای من افتاده و 3میلیون پول ب حساب طرفین واریز کردم علاوه بر اینکه ب من هیچ ماشینی ندادند با بهانه های مختلف و غیر عادی، الان دیگه برای پس دادن پول هم گوشیشون رو جواب نمیدن، بنظرتون چکار کنم تروخدا کمک کنید 3میلیون واسه من پول کمی نیست خیلی زحمت کشیدم براش کسی میتونه کمکم کنه الان؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار