کد خبر: 963652
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
 مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی
 مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۵۳ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان های دولتی، دانشگاهی و داروخانه های این استان پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۱۵۳ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان های دولتی، دانشگاهی و داروخانه های این استان پرداخت شد.

محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: با پرداخت این اعتبارات طلب بیمارستان های دولتی و دانشگاهی شهرستان اراک، خمین و ساوه تا پایان اردیبهشت ماه تسویه و ۶۰ درصد طلب خرداد ماه داروخانه های استان نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت طلب موسسات طرف قرارداد بیمعه سلامت با هدف افزایش خدمت رسانی و رضایتمندی این موسسه ها انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: ۵۶۳ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار داشته و در قالب چهار صندوق به این افراد خدمت رسانی می شود.

جیریایی گفت: ۳۱۷ هزار و ۲۲۳ نفر این افراد تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار داشته و خدمات این سازمان از طریق نظام ارجا و پزشک خانواده به صورت رایگان به این افراد ارایه می شود.

وی افزود: ۳۹ هزار نفر تحت پوشش صندوق سایر اقشار اداره کل  بیمه سلامت استان مرکزی قرار دارند که هفت هزار و ۳۰۰ نفر این افراد را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمنامه سازمان بیمه سلامت و سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) مقرر شده است مددجویان این نهاد از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند شوند.

جیریایی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده ۱۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان مرکزی باید تحت پوشش خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت قرار گیرند که تا کنون هفت هزار و ۳۰۰ نفر این افراد از خدمات این سازمان بهره مند شده اند.

وی افزود: نیاز است مددجویانی که تا کنون برای دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام نکرده اند در اولین فرصت  با دریافت معرفی نامه از اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد این سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی اجرای دولت الکترونیک را از جمله برنامه های اولویت دار این سازمان عنوان کرد و گفت: نسخه نویسی الکترونیکی از جمله برنامه های سازمان برای تحقق دولت الکترونیکی به شمار رفته و بر این اساس این طرح به صورت نمونه از ابتدای سال جاری در یکی از شهرستان های استان های کشور اجرایی شده است.

جیریایی افزود: نسخه نویسی الکترونیکی پس از برگزاری اموزش های مورد نیاز برای موسسه های طرف قرارداد در شهرستان خمینی اجرایی شده است و پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه این طرح در شهرستان های شازند، محلات و دلیجان و تا پایان سال در تمامی شهرستان های استان اجرایی شود.

وی گفت: کاهش هزینه بیماران برای سازمان های بیمه گر، افزایش شفافیت در هزینه ها، کاهش ضریب خطا هنگام نوشتن و خواندن نسخه کاغذی، هوشمند سازی تجویز دارو و جلوگیری از مراجعات کاذب بیماران به مراکز درمانی از جمله مزایای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به شمار می رود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر