کد خبر: 963489
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
مسئول فلسطینی:
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به تمایل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفر به دمشق، از نحوه برخورد سوریه با آوارگان فلسطینی قدردانی کرد.

سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: «عزم الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از تعامل خوب سوریه با آوارگان فلسطینی قدردانی کرد.

الاحمد که ریاست یک هیئت فلسطینی را بر عهده دارد، که در دمشق حضور دارد، تصریح کرد که سوریه فقط با آوارگان سوری مانند شهروند برخورد نمی‌کند، بلکه با تمامی عرب‌های حاضر در سوریه مانند شهروندان سوری برخورد می‌شود.

وی در گفتگو با روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از مدت‌ها پیش تمایل داشته است که به دمشق سفر کند، ولی کثرت حوادث، علت تأخیر این سفر است.

این عضو ساف در عین حال اعلام کرد که محمود عباس با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در تماس است و سفر وی به سوریه نیز دز نزدیک‌ترین زمان ممکن، انجام خواهد شد.

الاحمد در بخش دیگری از اظهارات خود از نحوه برخورد دولت لبنان با آوارگان فلسطین انتقاد و اعلام کرد که «آنچه در لبنان رخ داد، تازگی ندارد؛ زیرا [در لبنان]رفتار منفی و سختی با فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد».

وی با اشاربه به رایزنی مسئولان تشکیلات خودگردان با سران لبنان برای حل این مشکلات، از نتایج اندک حاصل شده در این گفتگو‌ها خبر داد.

این مسئول فلسطینی با اشاره به شکست «کارگروه اقتصادی بحرین» که به زعم حل مسئله فلسطین در منامه برگزار شد، خاطر نشان کرد که اجرای بخش سیاسی طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» در فلسطین و سوریه آغاز شده است.

الاحمد بر این باور است که این بخش سیاسی با تصمیم‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی سوریه و قدس شریف در حال اجراست، ولی در عین حال تصریح کرد که این اقدامات «هیچ ارزشی سیاسی و حقوقی ندارد».

ترامپ پنجم فروردین ماه گذشته، با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت که با محکومیت‌های گسترده مواجه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۶ قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت شناخت و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اعلام کرد.

الاحمد اعلام کرد که چنین تصمیم‌هایی از سوی واشنگتن، با موضع فلسطین و کشور‌های عربی و اسلامی و قطعنامه‌های سازمان ملل در تضاد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد که اکثر قریب به اتفاق کشور‌های جهان، معامله قرن را رد کردند، «ولی متأسفانه، تردید [کشورهای]عربی، آزار دهنده است و به سود اجرای این توطئه است».

نشست منامه مهمترین تلاش برای اجرای معامله قرن بود؛ طرحی که به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار