کد خبر: 963381
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
قائم‌مقام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره انجام مناسب پرواز‌های حج، گفت: تعویض یک‌روزه موتور هواپیمای ایرباس توسط متخصصان داخلی یک رکورد در صنعت محسوب می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که برای عملیات حج اختصاص یافته است، برای تعویض موتور امروز از مدینه به تهران آمد و در یک عملیات سریع و فنی، متخصصان ایران‌ایر نسبت به تعویض موتور این هواپیما در مدت زمانی کوتاه اقدام کردند.

در حاشیه این مراسم، قائم‌مقام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: پس از الزام عربستان مبنی بر حضور هما در پرواز‌های حج و عدم امکان همکاری دیگر شرکت‌ها با ایران‌ایر در حج امسال، هما همه هواپیما‌هایی که در پرواز‌های بین‌المللی استفاده می‌کرد را به پرواز‌های حج اختصاص داد و پرواز‌های بین‌المللی هما که پیش‌فروش شده بود توسط سه شرکت داخلی و یک شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای تا پایان عملیات حج انجام می‌شود و پس از آن دوباره هما پرواز‌های بین‌المللی خود را انجام می‌دهد.

کاپیتان حسن قاسمی با بیان اینکه پرواز‌های رفت حجاج تا ۱۴ مرداد ماه ادامه دارد، گفت: تاکنون ۵۲ هزار نفر از زوار از طریق ۲۰۹ پرواز به خانه خدا اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: میزان تأخیر پرواز‌های حج امسال با وجود آنکه هما به تنهایی عملیات حج را انجام می‌دهد به طور متوسط ۷ دقیقه بوده است و بخشی از تأخیر‌ها نیز به علت برگزاری نماز جماعت توسط زوار در زمان پرواز بوده است.

قائم‌مقام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره تعویض موتور ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هما اظهار داشت: حدود سه روز پیش بود که خلبانان هما اعلام کردند موتور این هواپیما نیازمند مانیتورینگ و تعویض است. در این راستا از ساعت ۴ صبح امروز عملیات تعویض موتور شماره یک این هواپیما آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امشب به پایان برسد به طوری که هواپیمای مذکور از صبح فردا مجدداً در پرواز‌های حج قرار می‌گیرد.

قائم‌مقام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: کارشناسان و متخصصان هما همیشه جزو بهترین متخصصان صنعت هستند، پیش از این نیز یکی دیگر از ایرباس‌های هما در فرودگاه ساری از محل لبه بال با تیر چراغ برق برخورد کرد که با تلاش متخصصان هما در کمتر از ۶ ساعت عملیات تعمیر و بازگشت هواپیما به خط پروازی انجام شد.

وی درباره همکاری سازمان هواپیمایی عربستان و فرودگاه‌های جده و مدینه با ایران ایر، گفت: سازمان هواپیمای کشوری عربستان در حج امسال مناسب عمل کرده است و از نظر پذیرش هواپیمای ایران‌ایر در فرودگاه‌های جده و مدینه مشکلی نداریم.

بنا بر این گزارش، معاون مهندسی و تعمیرات ایران ایر نیز درباره تعویض موتور ایرباس ۶۰۰ -۳۰۰ هما اظهار داشت: با توجه به اینکه همواره مانیتورینگ فنی هواپیما‌ها را دنبال می‌کنیم، متوجه شدیم موتور شماره یک ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هما نیاز به تعویض دارد، در این راستا فقط برای یک روز این ایرباس از خط پروازی خارج شد تا موتور دیگر جایگزین این موتور شود.

سیدحسام‌الدین سیدین بیان کرد: در شرایط عادی تعویض موتور این نوع هواپیما تا سه روز به طول می‌انجامد، اما این اقدام در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
مافکرکردیم ایرباس ساختن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار