کد خبر: 963375
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
در حالی که آموزش و پرورش همواره از مشکلات معیشتی و تخصیص اعتبارات گلایه دارد، حکم حقوقی یکی از معاونان این وزارتخانه جنجال‌هایی را به پا کرده. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش نسبت به این مسئله واکنشی نشان نداده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: چند روزی است که حکم حقوقی یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ای که همواره از مشکلات مالی رنج می‌برد سر و صدا به پا کرده است البته افشای حکم حقوقی آقای معاون با پاسخی از سوی وی مطرح بود که اذعان داشت میزان پرداختی کاملا در چارچوب قانون بوده و هیچ تخلفی در این مورد زمینه صورت نگرفته است حتی آقای معاون رسانه‌ها و افرادی که این حکم را افشا کرده‌اند با لحنی نسبتا تند تهدید به پیگرد قانونی کرد.

در چنین شرایطی فارغ از قانونی یا غیر قانونی بودن این حکم موضوعی که فرهنگیان را بسیار معترض کرده است اختلاف حقوقی فاحش میان حوزه ستادی و صف بوده تا حدی که در مواردی معلمان ماه‌ها در بلاتکلیفی حق و حقوقشان می‌مانند، اما آقای معاون دریافتی لاکچری دارد.

معوقات ۷ ماهه فرهنگیان و بلاتکلیفی زمان پرداخت

در حالی که بسیاری از معلمان و فرهنگیان از پرداخت معوقات خود شکایت دارند و آموزش و پرورشی‌ها هم پاسخ روشنی درباره زمان این معوقه اعلام نمی‌کنند وجود حقوق‌های عجیب و غریب صدای اعتراض معلمان را بیش از پیش بلند کرده است.

موضوع معوقات فرهنگیان که معمولا از جانب آموزش و پرورشی‌ها به تخصیص اعتبار خزانه حواله داده می‌شود این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند با چنین اوضاعی چطور حقوق‌های نامتعارفی در آموزش و پرورش پرداخت می‌شود آن هم در دستگاهی که مشکلات معیشتی آنقدر مزمن شده و ریشه در این نهاد پیدا کرده است که حتی صندلی وزرا هم به سبب چنین مشکلاتی به شدت لرزان می‌شود.

چندی پیش موضوع پرداخت معوقات را از سکان‌دار فعلی این وزارتخانه سید جواد حسینی سرپرست این وزارتخانه جویا شدیم، اما از پاسخگویی سر باز زد و هنوز تکلیف این قضیه روشن نشده است.

حکم نجومی، زیر ذره بین بهارستانی‌ها

سر و صدای حکم حقوقی آقای معاون هر چند آموزش و پرورشی را همچنان در سکوت برده است، اما بهارستانی‌های نسبت به این اخبار واکنش نشان داده‌اند و در این مورد اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از پیگیری این حکم از طریق آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: سعی می‌کنیم طی این هفته موضوع را در کمیسیون آموزش و در نهایت مجلس شفاف سازی کرده و به رسانه‌ها اعلام کنیم.

دیگر نمایندگان مجلس هم کم و بیش به این حکم با اختلاف فاحش نسبت به دیگران واکنش نشان دادند و پیگیری صحت و سقم آن از مراجع رسمی آموزش و پرورش هستند.

یک بام و دوهوای آموزش و پرورشی‌ها در تامین اعتبارات

هنوز ماجرای تامین اعتبار رتبه‌بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق، اعمال حداقل حقوق برای دانشجو معلمان و تامین اعتبار برای مدارس و حتی نیروی انسانی کلاف پیچیده‌ای در آموزش و پرورش است و آن طور که آموزش و پرورشی‌ها اعلام می‌کنند وضعیت تامین و تخصیص اعتبار به این نهاد با مشکلات بسیاری همراه است حال در این میان چنین دریافتی‌هایی آن هم در حوزه ستادی که همواره خود داعیه کمک به آموزش و پرورش و گلایه از کمبود‌ها را دارند دو گانگی را در پیشبرد برنامه‌های این وزارتخانه ایجاد کرده است.

حال باید دید با توجه به اظهارات نمایندگان مردم در بهارستان، سکوت آموزش و پرورش و اظهارات آقای معاون که قصد قانونی جلوه دادن این حکم را دارد و این تفاوت محسوس بین دیگر حوزه‌ها و پرداختی خود را مد نظر قرار نداده است باید دید به کجا می‌رسد.

هر چند مباحث مالی در آموزش و پرورش معمولا سرانجام مشخصی نداشته است، همچون صندوق ذخیره فرهنگیان که بعد از گذشت حدود سه سال تاکنون ناتمام باقی مانده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
مزدک میرزایی رفته انگلیس تو جبهه دشمن احتمالا چون اینجا تحویلش نگرفتند نتیجش اینکه یه گزارشکر خوب رو از دست دادیم بیایید این مدیر نجومی بگیر رو بندازیم بیرون ببینیم در نبودنش چه اتفاقی میافته !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
اون وقت این قانونها رو کی تدوین و کی تص.یب و ابلاغ می کنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
خدالعنت کنه امیدواریم این آدمهای کثیف به سرنوشت صدام حسین ملعون دچاربشن درآینده نامی ازاونادرتاریخ نباشدکه اینجوری به بیت المال دست اندازی میکنن ... چی جوری میخان جواب مردم وشهداروبدن قوه قضاییه بایداینهارواول شلاق بزنه بعداعدام کنه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار