کد خبر: 963181
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
معاون اجتماعی بنیاد "احسان"
معاون اجتماعی بنیاد "احسان" گفت: بنیاد "احسان" تصمیم گرفته تا به تقویت رهبر اجتماعی، امام جماعت و نقش مسجد کمک کند از این‌رو بنا داریم در مساجد کشور فعالیت کرده و ائمه جماعت نیز علاقه‌مند هستند برای تحقق منویات رهبری در این بخش پای کار بیایند،

محمد ترکمانه در آئین اهدای ۴۰ جهیزیه با همکاری مساجد آذربایجان‌شرقی  تحت عنوان "مسجد احسان" اظهار کرد: روایت است که عزیزانی که زمینه‌ساز ازدواج دختر و پسری باشند، خداوند از زیرسایه عرش به آنها نگاه می‌کند.

وی، در تشریح عملکرد بنیاد "احسان" و خدمات این بنیاد گفت: حضرت آقا تاکید ویژه بر خدمات اجتماعی داشتند که نتیجه آن تاسیس بنیاد "احسان" شد.

معاون اجتماعی بنیاد "احسان" تصریح کرد: بنیاد "احسان" متمرکز بر حوزه اجتماعی تشکیل شده است و برخی خدمات از قبیل سلامت و درمان، آموزش و تحصیل همچنین خانواده و معلولان را دارد که تمرکز اصلی بر روی قشر آسیب‌پذیر و محروم است.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ماموریت در بنیاد "احسان" کمک و تقویت نقش محوری مسجد و ارائه خدمات اجتماعی از طریق مسجد است،گفت: یک حکومت اگر بخواهد پشتوانه‌ای داشته باشد؛ باید سرمایه اجتماعی خوبی داشته باشد به طوریکه تنها راهی که اسلام برای این موضوع دیده است، مساجد می‌باشند چراکه مسجد راه و فاصله بین مردم و مسوول را کم می‌کند.  

معاون اجتماعی بنیاد "احسان" با بیان اینکه سوال‌های زیادی از قبیل اینکه مسجد در جغرافیای خود در مسائل اجتماعی چقدر موثر است؟ آیا تعریف اسلام از مسجد با تعریف الان شبیه به هم است؟ آیا این ظرفیت یکصد هزاری در سراسر کشور برای اداره و حل مسائل چقدر کارساز بوده است، مطرح شده،‌گفت: می‌توان با یک حساب سرانگشتی حساب کرد که بزرگترین کسب و کار در جهان چند شعبه دارد؟ آیا این شعبات به تعداد مساجد می‌رسد؟ ولی سوال اینجاست که چقدر از این فرصت و ظرفیت مساجد استفاده می‌کنیم؟

ووی با بیان اینکه در طول سالها انواع فرهنگسرا، مراکز مشاوره، شورایارها و غیره ایجاد شده و روز به روز نقش مسجد کمرنگ‌تر شده، گفت: حضرت علی(ع) در مسجد قضاوت می‌کرد چرا که ایشان می‌خواستند نشان دهند که توجه و کانون مسئله مردم باید مسجد باشد.

ترکمانه در ادامه با اشاره به اینکه همه انتظارات از مسجد یک ذهنیت را برایمان ایجاد می‌کند که چگونه یک مسجد موثر باشد، تصریح کرد: مسجد یک بناست و همه اتفافات و مسائل موجود قائل به یک رُکن است و اگر درست انجام وظیفه کند قطعا انتظارات و خواسته‌های رهبری از مسجد تراز انقلاب محقق می‌شود که این رُکن همان امام آن مسجد می‌باشد.

وی اضافه کرد: بنیاد "احسان" تصمیم گرفته تا به تقویت رهبر اجتماعی، امام جماعت و نقش مسجد کمک کند از این‌رو بنا داریم در مساجد کشور فعالیت کرده و ائمه جماعت علاقه‌مند هستند در این بخش پای کار بیایند، در حوزه ایجاد صندوق قرض‌الحسنه و تهیه جهیزیه حوزه سلامت و درمان همچنین راه‌انداری خدمات اجتماعی در روزهای آتی خبرهای خوبی خواهیم داشت.

معاون اجتماعی بنیاد "احسان" با قدردانی از حجت‌الاسلام قمی گفت: حضور ایشان امیدی تازه بخشید و قطعا با حمایت‌ها شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و ما نیز تمام قد در خدمت سازمان برای انجام ماموریت‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: اتفاق سیل در کشور، ما را معذور از اجرای برنامه کرد و با توجه به محدودیت سازمان نمی‌توانستیم چندین کار را یک جا انجام دهیم از این‌رو این آئین به امروز موکول شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر