کد خبر: 962333
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حبیب اله فرید گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان اجرا می‌شود.

وی افزود: با حوزه مددکاری، شهرداری، سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با بهزیستی به همراه استانداری، طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان اجرایی می‌شود.

فرید گفت: در این طرح، رویکرد مدیریت موردی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که نحوه اجرای طرح، با استقرار خودرو‌های ون در سطح خیابان همراه است، گفت: مهم این است ایجاد اعتماد کنیم؛ به اعتقاد ما وجود کودک در خیابان عملی نادرست بوده و نوعی کودک آزاری محسوب می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: شاید دلیل حضور کودک در خیابان مشکل معیشتی خانواده باشد که در این صورت هم ما و هم کمیته امداد کمک خواهیم کرد و مبالغی را اختصاص می‌دهیم.

فرید با تاکید بر حمایت مورد به مورد کودکان گفت: البته فراموش نشود که بسیاری از این کودکان غیر ایرانی و اتباع هستند؛ هویت ندارند و ممکن است پای قاچاق کودک در میان باشد و هزاران بلا در کمین این کودکان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اکنون به نظر می‌رسد فضای کودک در خیابان رعایت و نمی‌دانیم این کودکان از کجا آمده و هویتشان چیست؛ چراکه اکثرا بی‌هویت هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بررسی‌ها در سطح تهران نشان می‌دهد که ۶۵ تا ۷۰ درصد این کودکان اسناد هویتی ندارند و این مقوله در بسیاری از کشور‌ها اینگونه نیست چراکه معتقدند حضور کودک در خیابان کودک آزاری محسوب می‌شود.

فرید گفت: گاهی نهاد‌های بین المللی به ما ایراد می‌گیرند که چرا کودکان سرچهاراه‌ها هستند و رها شده‌اند و ما را با قاچاقچیان که این کودکان را با ۲ تا ۳ میلیون تومان می‌خرند و سر چهارراه می‌گذارند، یکی می‌بینند.

وی اظهار کرد: سازوکار اجرایی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان همانند گذشته بوده است؛ جذب از سطح خیلی تنهاست، اما عمدتا نمی‌خواهیم کودکان در مراکز نگهداری شوند به این ترتیب بر اساس گزارش مددکاری گام‌های بعدی حمایت از کودکان طراحی و اجرا می‌شود.

فرید گفت: اگر کودکان اتباع هم باشند باید تعیین تکلیف شوند البته کودکان اتباع را به تنهایی رد مرز نمی‌کنیم بلکه ابتدا با خانواده‌های آن‌ها تماس می‌گیریم و اگر تنها باشند که موارد کمی هست، سفارت همان کشور اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار