کد خبر: 962276
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
فرماندار قصرشیرین گفت: تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف حاضر در این شهرستان، آماده و منتظر تصمیم طرف عراقی برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال هستند.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: مرز خسروی به عنوان اصلی‌ترین مرز تردد زمینی بین کشور ایران و عراق در طول تاریخ مطرح شده است؛ این مرز به علت قرابت و سهولت تردد بین تهران و بغداد، مهم‌ترین مرز این ۲ کشور پیش از حضور جریانات تکفیری تروریستی در کشور عراق بوده است.

پس از حضور جریانات تکفیری تروریستی در کشور عراق و با توجه به عبور بخشی از مسیر مواصلاتی خانقین تا بغداد و وجود ناامنی‌های در شهر خانقین، این مرز از طرف کشور عراق برای عبور زائران ایرانی مسدود شد و تنها اتباع عراقی می‌توانند از این مرز تردد کنند.

حال پس از سرنگونی و خشکاندن ریشه جریانات تکفیری تروریستی در کشور عراق، رایزنی‌های مستمری برای بازگشایی این مرز صورت گرفته است، اما ایران همچنان منتظر اعلام نظر طرف عراقی برای بازگشایی این مرز است.

وجود زیرساخت‌های گسترده و نزدیکی با شهر قصرشیرین یکی از مسائل مهمی است که فرماندار این شهرستان در گفتگو با خبرنگار فارس به آن اشاره کرد و اظهار داشت: تردد بار و نفرات به صورت مستمر از مرز خسروی انجام می‌گیرد و همین مساله سبب شده، این مرز همواره آماده تردد اتباع ایرانی باشد؛ طی رایزنی‌های مستمری که انجام شده است تمامی ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف حاضر در قصرشیرین آماده و منتظر بازگشایی این پایانه مرزی هستند.

مرادعلی تاتار خاطرنشان کرد: مرز خسروی از سالیان گذشته به عنوان اصلی‌ترین مرز زمینی بین کشور ایران و عراق مطرح بوده است؛ در شرایط فعلی نیز در طول سال هزاران نفر از اتباع عراقی، بار و کالا از این پایانه مرزی به سمت عراق در تردد هستند. این مساله گواه امنیت کامل این مرز در سمت ایران و حتی در کشور مجاور است، اما برای بازگشایی این مرز منتظر تصمیم طرف عراقی هستیم.

آمادگی پایانه مرزی خسروی را مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای و پایانه‌های استان نیز تایید می‌کند و ادامه می‌دهد: این پایانه از لحاظ سخت‌افزاری و همچنین نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای خروج زائران از کشور کاملا آماده است و در صورت تصمیم طرف عراقی در بهترین شرایط ممکن گیت‌های خروجی نصب خواهد شد.

فربیرز کرمی افزود: امکانات رفاهی، فضای استقرار و بسیاری امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای حضور زائران و همراهان آن‌ها در پایانه مرزی خسروی فراهم است و این پایانه می‌تواند میزبان بسیار مناسبی برای زائران اربعین باشد.

فاصله بسیار نزدیک پایانه مرزی خسروی نسبت به سایر پایانه‌ها از تهران، وضعیت مناسب راه مواصلاتی بین قصرشیرین تا تهران یکی از عوامل ترغیب‌کننده زائران برای تردد از این مرز خواهد شد، اما این تردد چه آثار و برکاتی را متوجه این شهر خواهد کرد؟

در این خصوص فرماندار قصرشیرین گفت: حضور چندهزار زائر در روز در شهر قصرشیرین و حرکت به سمت پایانه مرزی خسروی آثار و برکات بسیار زیادی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و مذهبی در این منطقه به جایی خواهد گذاشت.

تاتار تصریح کرد: علاوه بر سهولت دسترسی به مرز عراق برای زائران، این حضور سبب ایجاد خیر، برکت مادی و معنوی در این منطقه از کشور خواهد شد و امیدواریم با توجه به پیگیری تمام مسؤولان استان، استانداری و نمایندگان مجلس به زودی شاهد بازگشایی این مرز باشیم.

استاندار کرمانشاه نیز روز گذشته با حضور در جلسه ستاد مرکزی اربعین کشور نیز، اظهار داشت: ما ضمن مرور و تامین زیرساخت‌های داخلی خود در مرز خسروی تا آخرین لحظه و به هر روش ممکن پیگیر بازگشایی مرز از طرف عراقی با کمک و اقدامات مقامات کشورمان هستیم.

براساس آنچه که گفته شد، مرز خسروی آماده حضور زائران اربعین بوده و تردد عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از این مرز علاوه بر ایجاد رفاه و سهولت در دسترسی برای زائران، خیر و برکات مادی و معنوی بسیار زیادی را برای منطقه زلزله‌زده غرب کشور در پی خواهد داشت؛ حال با توجه به نزدیکی ایام اربعین، امید است با پیگیری مستمر مسؤولان استان این مهم محقق شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار